• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3171 امروز 10

اخبار ویژه

بازدید وزیر زراعت و آبیاری طالبان از بندر حیرتان یک شرکت اماراتی خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دالری از افغانستان شده است وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد

4

رحمت‌الله نجیب:داعش در افغانستان سرکوب شده است

  • کد خبر : 57605
  • 15 ثور 1403 - 2:52
رحمت‌الله نجیب:داعش در افغانستان سرکوب شده است

رحمت‌الله نجیب معاون ریاست عمومی استخبارات امارت اسلامی از سرکوب جدی گروه داعش در افغانستان اطمینان می‌دهد. آقای نجیب در سخنانی از فعالیت آزادانه داعش در حکومت پیشین یاد می‌کند و می‌افزاید که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی، فعالیت‌های این گروه تقریبن به صفر رسیده است. این مقام استخباراتی در یک نشست مردمی اطمینان می‌دهد […]

رحمت‌الله نجیب معاون ریاست عمومی استخبارات امارت اسلامی از سرکوب جدی گروه داعش در افغانستان اطمینان می‌دهد.

آقای نجیب در سخنانی از فعالیت آزادانه داعش در حکومت پیشین یاد می‌کند و می‌افزاید که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی، فعالیت‌های این گروه تقریبن به صفر رسیده است.

این مقام استخباراتی در یک نشست مردمی اطمینان می‌دهد که داعش دیگر توان انجام انجام حمله‌های بزرگ را در کشور ندارد.

معاون ریاست عمومی استخبارات گفت: «برای شما اطمینان می‌دهیم که داعش در افغانستان نیست؛ ولی بعضی وقت‌ها که به طور مخفیانه کاری می‌کنند، در مقابل این‌چنین حرکت‌های شان باید ما و شما متوجه باشیم.»

اما در سوی دیگر، بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگر) در گزارش سه ماهه‌اش نوشته است که گسترش حمله‌های شاخه خراسان داعش، تهدیدات جهانی را افزایش می‌دهد.

بر بنیاد گزارش سیگر، این شاخه داعش در سه ماه گذشته به‌شمول افغانستان حملاتی را در روسیه، ایران، پاکستان و ترکیه نیز انجام داده است.

در بخشی از گزارش سیگر آمده است: «اهداف شاخه خراسان داعش به وضوح جهانی شده که فراتر از افغانستان می‌رود. قبلن حملاتی را در پاکستان و کشورهایی آسیای مرکزی انجام داده است و در سال‌های اخیر دیدیم که به طور آهسته ظرفیت‌اش را برای ایجاد تهدید در خارج از افغانستان انکشاف می‌دهد.»

زلمی افغان‌یار آگاه مسایل نظامی گفت: «اگر جهان واقعن از این موضوع در هراس است، کشورهای همسایه افغانستان را مجبور به این بکند که کمپ‌های داخل کشور شان را جمع بکنند و ما را متاثر نسازند. در راستای مبارزه با تروریزم یک هم‌کاری بین‌المللی نیاز است.»

پیش از این، وزارت خارجه امریکا بر پیکار حکومت سرپرست در برابر گروه‌های هراس‌افگن تاکید کرده و افزوده بود که کشورش باید اطمینان حاصل کند تا افغانستان به پناهگاه امن برای هراس‌افگنان مبدل نخواهد شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=57605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.