• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

2

شماری از سیل زده‌های ولایت بغلان از نرسیدن به‌موقع کمک‌ها انتقاد کردند

  • کد خبر : 58218
  • 27 ثور 1403 - 1:23
شماری از سیل زده‌های ولایت بغلان از نرسیدن به‌موقع کمک‌ها انتقاد کردند

آنان که برای دریافت کمک سروی شده‌ و تا هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند، از حکومت سرپرست خواسته‌اند تا به چالش‌های شان به‌گونه‌ی جدی توجه کند. نورالله سیلاب‌زده در بغلان گفت:ما را سروی کردند، اما کمک‌ها تا هنوز نرسیده. باید هرچه عاجل به کمک برسانند و خیمه بدهند، اطفال داریم و اکنون در روی میدان […]

آنان که برای دریافت کمک سروی شده‌ و تا هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند، از حکومت سرپرست خواسته‌اند تا به چالش‌های شان به‌گونه‌ی جدی توجه کند.

نورالله سیلاب‌زده در بغلان گفت:ما را سروی کردند، اما کمک‌ها تا هنوز نرسیده. باید هرچه عاجل به کمک برسانند و خیمه بدهند، اطفال داریم و اکنون در روی میدان هستیم.

عجب‎‌گل یکی دیگر از سیلاب‌زده‌های ولایت بغلان گفت: «سروی شده و تا حال کمک نرسیده. اگر یک نان به عنوان کمک میاید، به فرد مستحق نمی‌رسد. مردم اطراف آمده و چور می‌کنند.»

مسوولان برخی از نهادهای کمک کننده در بغلان میزان زیان‌های برخاسته از این سیلاب‌ها بیشتر خوانده و گفته‌اند که کمک‌های کنونی بسنده نیست. آنان از دیگر نهادهای مددرسان خواسته‌اند که به کمک سیلاب‌زده‌های بغلان بشتابند.

محمدرفیع مسوول یک نهاد کمک کننده گفت: «هر کس باید در حد توانش به این مردم کمک کنند و هرچه از دست شان میاید، انجام دهند.»

محمدابراهیم بزرگ قوم می‌گوید: «ما توان دیدن این منظره را نداریم، خداوند با مردم ما کمک کند. ما هرچه در توان داشتیم با مردم کمک کردیم.»

با این حال علم مجیدی سخنگوی والی بغلان گفته است که افزون بر توزیع محموله‌های کمکی، حکومت سرپرست برای بازمانده‌های هر جان باخته ۱۰۰هزار افغانی کمک می‌کند.

علم مجیدی افزود: «در یک روند شفاف و از یک سوی کمیته برای خانواده هر شهید ۱۰۰هزار افغانی توزیع می‌شود یعنی اگر یک خانواده یک شهید دارد، ۱۰۰هزار افغانی اگر سه شهید دارد، ۳۰۰هزار افغانی توزیع می‌شود.»

بر بیناد معلومات مسوولان محلی بغلان، عملیات جست‌وجوی اجساد ناپدید شده هنوز هم در چندین ولسوالی جریان دارد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.