• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3171 امروز 10

اخبار ویژه

بازدید وزیر زراعت و آبیاری طالبان از بندر حیرتان یک شرکت اماراتی خواستار دریافت غرامت ۱۵ میلیون دالری از افغانستان شده است وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد

2

مردم سیل زده‌ بغلان خواستار کمک‌ فوری هستند

  • کد خبر : 58007
  • 23 ثور 1403 - 0:21
مردم سیل زده‌ بغلان خواستار کمک‌ فوری هستند

سیلاب‌زده‌ها در ولایت بغلان خواستار کمک‌های بی درنگ از سوی حکومت سرپرست و نهادهای کمک‌رسان هستند. آنان گفته‌اند که سیلاب‌های ویران‌گر  همه کشت‌زارها و مواشی آنان را از بین برده‌ و نیاز است تا حکومت و نهادها در ساخت سرپناه و تهیه مواد غذایی با آنان همکاری کنند. عبدالباقی سیلاب‌زده در ولایت بغلان  گفت: «تمام […]

سیلاب‌زده‌ها در ولایت بغلان خواستار کمک‌های بی درنگ از سوی حکومت سرپرست و نهادهای کمک‌رسان هستند.

آنان گفته‌اند که سیلاب‌های ویران‌گر  همه کشت‌زارها و مواشی آنان را از بین برده‌ و نیاز است تا حکومت و نهادها در ساخت سرپناه و تهیه مواد غذایی با آنان همکاری کنند.

عبدالباقی سیلاب‌زده در ولایت بغلان  گفت: «تمام خانه‌های ما از بین رفته‌اند. من خودم معیوب هستم و نتوانستم وسایل را از خانه بیرون کنم.»

نورخان یکی دیگر از سیلاب‌زده‌اه در ولایت گفت: «خانه‌ها همه از آب پر هستند و مردم بیرون طرف قبرستان آمده‌اند. سرپناه نداریم و همه در کوه زیر بارش نشسته‌ایم.»

شمس که همه دار و ندار خود را از دست داده از حکومت خواست: «از امارت اسلامی خواهش می‌کنیم که کمک و هم‌کاری با ما بکند. تمام اموال ما از بین رفته و اعضای فامیل ما در پشت کوه آواره هستند.»

هرچند که شماری از سیلاب‌زده‌ها از نرسیدن به‌موقع کمک‌ها انتقاد کرده‌اند؛ اما علم مجیدی سخنگوی والی بغلان گفته است که یک کمیته اضطراری را از بهر کمک‌رسانی به آسیب‌دیده‌ها ایجاد کرده‌اند.

سخنگوی والی بغلان افزود: «کمیته اضطراری در ولایت ایجاد شد که در آن تمام مسوولان نهادهای کمک‌رسان و دیگر سکتورها حضور داشتند؛ همه‌ی شان وعده کردند که تیم‌های شان در ساحه تنظیم خواهند شد و برای تمام ساحات کمک و رسیدگی خواهند کرد.»

سیلاب‌زده‌ها در بغلان در حالی خواستار کمک‌های بی‌درنگ هستند که وزارت دفاع و برخی دیگر از نهادهای دولتی و سازمان‌های بین‌المللی برای کمک‌رسانی و نجات گیرمانده‌ها دست به کار شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.