• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

نمایشگاه ملی و بین‌المللی تولیدات داخلی در کابل گشایش یافت

  • کد خبر : 58067
  • 24 ثور 1403 - 0:53
نمایشگاه ملی و بین‌المللی تولیدات داخلی در کابل گشایش یافت

نمایشگاه ملی و بین‌المللی از تولیدات داخلی به مناسبت هفته صنعت در کشور گشایش یافت. عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس‌الوزرا در مراسم گشایش این نمایشگاه با تاکید بر صنعتی‌شدن کشور، اطمینان می‌دهد که امارت اسلامی متعهد به پشتیبانی از تولیدات داخلی است. آقای حنفی در این باره گفت: «نقش صنعت در تولید ناخالص ملی رول […]

نمایشگاه ملی و بین‌المللی از تولیدات داخلی به مناسبت هفته صنعت در کشور گشایش یافت.

عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس‌الوزرا در مراسم گشایش این نمایشگاه با تاکید بر صنعتی‌شدن کشور، اطمینان می‌دهد که امارت اسلامی متعهد به پشتیبانی از تولیدات داخلی است.

آقای حنفی در این باره گفت: «نقش صنعت در تولید ناخالص ملی رول مهم را می‌داشته باشد تقویت صنعت برای اشتغال‌زایی در کشور نیز حایز اهمیت می‌باشد.»

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که هدف از این نمایشگاه معرفی و بازاریابی برای تولیدات داخلی است.

آقای عزیزی می‌افزاید که در کنار پشتیبانی از صنعت کشور، در یک سال گذشته برای بیش از ۲۰۰۰ شرکت‌های تولیدی جواز توزیع و یا هم جواز شان را تمدید کرده‌اند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: «روز به روز تجاران ما، صنعت‌کاران ما، سرمایه‌گذاران ما، دوستان ما که در بیرون از کشور هستند و می‌ترسند از این‌که چگونه سرمایه ما را بیاریم در افغانستان، روز به روز الحمدالله فرصت‌ها مهیا شده بیایند در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.»

هدایت‌الله بدری سرپرست بانک مرکزی نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه می‌گوید که برای حل چالش‌های بازرگانان سهولت‌های بیش‌تری بانکی را به آنان فراهم ساخته‌اند.

آقای بدری در این باره گفت: «در برداشت پول از بانک‌ها نیز افزایش آمده است. در اوایل که تحول آمد در آن زمان برای مردم دوصد دالر از امانت‌های شان داده می‌شد.»

وزارت اقتصاد در این نمایشگاه می‌گوید که ثبات ارزش افغانی، کاهش نرخ تورم، افزایش صادرات، جلب سرمایه‌گذاری، توشیح بودجه از عواید داخلی، جمع‌آوری مالیات به گونه شفاف و پشتیبانی از صنعت از مهم‌ترین کارکردهای امارت اسلامی در بخش اقتصادی است.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «تحولات اقتصادی سبب شد که پول ملی ما در برابر ارزها و اسعار خارجی از روند صعودی برخوردار شود و با ثبات بی پیشینه مواجه شود.»

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که توجه در بخش صنعت در رشد اقتصادی کشور اثرگذار است و باید برای کارخانه‌داران و صنعت‌کاران زمین نیز توزیع شود.

محمد یونس مومند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «خواست ما این است که وزیر صاحب و معاون صاحب در قسمت توزیع زمین برای کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران توجه کنند.»

نمایشگاه ملی و بین‌المللی تولیدات داخلی به مناسبت هفته صنعت در کابل برگزار شده و شرکت‌کنندگان در ۸۰۰ غرفه محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند. از این تعداد، ۲۰۰ غرفه به بانوان اختصاص یافته و ۱۵ شرکت ایرانی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.