• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

1

گسترش درگیری‌ نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستان به دندپتان

  • کد خبر : 58271
  • 28 ثور 1403 - 1:27
گسترش درگیری‌ نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستان به دندپتان

باشنده‌های پکتیا گفته‌اند که از سه روز به این‌سو درگیری‌ها میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی رخ داده است. به گفته‌ی آنان، در این مدت ده‌ها موشک از سوی پاکستان شلیک شده و بر خانه‌های مردم برخورد کرده است. این درگیری‌ها از ولسوالی آریوب زازی پکتیا آغاز شده و به تازگی به ولسوالی دند […]

باشنده‌های پکتیا گفته‌اند که از سه روز به این‌سو درگیری‌ها میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی رخ داده است.

به گفته‌ی آنان، در این مدت ده‌ها موشک از سوی پاکستان شلیک شده و بر خانه‌های مردم برخورد کرده است.

این درگیری‌ها از ولسوالی آریوب زازی پکتیا آغاز شده و به تازگی به ولسوالی دند پتان نیز گسترش یافته است.

امارت اسلامی تا اکنون به‌گونه‌ی رسمی در باره این درگیری و تلفات برخاسته از آن جزییات ارایه نکرده است.

امیرخان باشنده پکتیا در باره این درگیری‌ها گفت: «ساعت ده بجه جنگ سخت جریان داشت و مردم با کودکان شان با موتر به‌سوی ولسوالی سمکنی رفتند.»

سیدالله یکی دیگر از باشنده‌های پکتیا می‌گوید: «کسی غم اش [وضعیت] را نمی‌خورد. جنگ سخت ادامه داشت و در هر طرف کودکان و زنان حضور داشتند.»

باشنده‌های محل افزوده‌اند که نیروهای پاکستانی خانه‌‎های مردم را هدف قرار داده و برخی از خانواده‌ها در ولسوالی دند پتان ناگزیر به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

هم‌زمان با آغاز این درگیری‌ها، راه تزانزیتی خرلاچی در ولسوالی دندپتان نیز به روی هر گونه رفت‌وآمد بسته شده است.

محمدانور صدیقی باشنده ولسوالی آریوب زازی گفت: «ما از آنان می‌خواهیم که هر وقت شما تخطی می‌کنید، مردم عام را نباید با توپ هدف قرار دهید. قانون جنگ باید در این‌جا رعایت شود.»

شماری از آگاهان مسایل نظامی می‌گویند که درگیری‌های مرزی روابط دو کشور را تیره می‌سازد و افزون بر آن، افراد مسلکی باید در نقاط صفری گماشتن شود.

سرور نیازی آگاه مسایل نظامی گفت: «راه‌حل این است که افراد مسوول و مسلکی در مرزها گماشته شوند تا چنین درگیری‌های بی مورد رخ ندهد.»

برخی از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در این درگیری‌ها یک نظامی آن کشور جان باخته و چهار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

از سویی‌هم یک منبع تایید کرده است که پنج نیروی امارت اسلامی نیز در این درگیری‌ها زخم برداشته‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.