• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

0

یازده نفر از یک خانواده در سیل ولایت بغلان جان باخته‌اند

  • کد خبر : 58112
  • 25 ثور 1403 - 1:22
یازده نفر از یک خانواده در سیل ولایت بغلان جان باخته‌اند

یازده نفر تنها از یک خانواده در نتیجه سیلاب‌های مرگ‌بار روز جمعه در روستای فلول ولسوالی برکه‌ی ولایت بغلان جان باخته‌اند. بستگان قربانیان در این ولسوالی گفته‌اند که با گذشت سه روز، هنوز هم برخی‌ها ناپدید هستند. رحمت شاه ۴۵ساله باشنده روستای فلول ولسوالی برکه با قلب دردمند از قربانی شدن یازده عضو خانواده خود […]

یازده نفر تنها از یک خانواده در نتیجه سیلاب‌های مرگ‌بار روز جمعه در روستای فلول ولسوالی برکه‌ی ولایت بغلان جان باخته‌اند.

بستگان قربانیان در این ولسوالی گفته‌اند که با گذشت سه روز، هنوز هم برخی‌ها ناپدید هستند.

رحمت شاه ۴۵ساله باشنده روستای فلول ولسوالی برکه با قلب دردمند از قربانی شدن یازده عضو خانواده خود این گونه حکایت دارد: «از خانواده ما حاجی پدرم، مادرم، خواهرم، شوهر خواهرم، خانم برادرم با چهار فرزندش و در مجموع یازده نفر شهید دادیم.»

تلاش‌ها برای بیرون کشیدن جسدها در بخش‌های گوناگونه روستای فلول ادامه دارد و به گفته‌ی باشنده‌های محل، تا اکنون نزدیک به ۱۰۰ جسد را بدست آورده و به خاک سپرده‌اند.

زنان و کودکان بی‌خانمان هنوز هم در انتظار بیرون کشیدن اعضای خانواده‌های شان هستند.

محمدطاهر سیلاب‌زده در روستای فلول گفت: «از ۸۰ تا ۱۰۰ شهید پیدا کردیم که تعداد شان امروز دفن شدند و متباقی هنوز ناپدید هستند.»

هرچند تا اکنون آمار دقیق ناپدیدشده‌ها در دست نیست؛ اما مسوولان محلی در بغلان گفته‌اند که تلاش‌ها برای یپدا کردن افراد ناپدیدشده ادامه دارند.

علم مجیدی سخنگوی والی بغلان می‌گوید: «عملیات از سوی تیم‌های مختلف هنوز هم جریان دارد. آماری که می‌دهیم ثابت نیست، ممکن آمار بلند شود.»

سیلاب‌های روز جمعه در ولسوالی‌های ‌برکه، نهرین، تاله و برفک، دوشی، دندغوری، دهنه غوری، بغلان مرکزی، خوست و فرنگ، گذرگاه نور و شهر پلخمری تلفات جانی و زیان‌‎های هنگفت مالی در پی داشت.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.