• امروز : شنبه, ۶ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3169 امروز 8

اخبار ویژه

وزارت خارجه پاکستان باکمیشنر عالی پناه‌جویان سازمان ملل‌متحدگفتگو کرد وزارت خارجه ترکمنستان کاردار طالبان برای سفارت افغانستان را پذیرفت ذکیه خدادادی تکواندوکار افغانستانی مشعل المپیک را در پاریس حمل کرد وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان

0

۲۵ درصد ازدواج‌ دختران زیر سن افزایش یافته است

  • کد خبر : 58706
  • 06 جوزا 1403 - 2:01
۲۵ درصد ازدواج‌ دختران زیر سن افزایش یافته است

بخش زنان سازمان ملل متحد در گزارشی گفته که ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان ازدواج‌ دختران زیر سن را ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. به گفته‌ی این سازمان، ممنوعیت آموزشی فرزندآوری زودهنگام را تا ۴۵ درصد و مرگ‌ومیر احتمالی مادران را تا ۵۰ درصد نیز افزایش خواهد داد. بخش زنان سازمان ملل افزوده که این […]

بخش زنان سازمان ملل متحد در گزارشی گفته که ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان ازدواج‌ دختران زیر سن را ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

به گفته‌ی این سازمان، ممنوعیت آموزشی فرزندآوری زودهنگام را تا ۴۵ درصد و مرگ‌ومیر احتمالی مادران را تا ۵۰ درصد نیز افزایش خواهد داد.

بخش زنان سازمان ملل افزوده که این گزارش را با سازمان بین‌المللی مهاجرت و هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش مشترک، با وجود محدودیت‌هایی که برای زنان و دختران افغان وجود دارد، آن‌ها از مبارزه برای داشتن زندگی کامل و شرافت‌مندانه دست برنداشته‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «زنان افغان هنوز در حال تشکیل سازمان‌های جامعه مدنی هستند، هنوز کسب‌وکار را اداره می‌کنند، و هنوز به جوامع خود خدمات ارایه می‌دهند. مهم‌تر از همه، زنان افغان به یافتن راه‌هایی برای رساندن خواسته‌های خود به جامعه بین‌المللی ادامه داده‌اند.»

در گزارش آمده که زنان افغان از جامعه جهانی می‌خواهند که بر وضعیت افغانستان متمرکز بماند و حقوق‌بشر از جمله حقوق زنان را احیا کند.

اما شماری از آگاهان سیاسی با رد این گزارش گفته‌اند که جهان سیاستی برای رفع این محدودیت‌ها ندارد.

نثار احمد شیرزی آگاه مسایل سیاسی گفت: « ازدواج های اجباری هم میتوانه یک بخش بسیار کوچک از مانع بودن برای ادامه تحصیل دختران محسوب شود اما آنچه را که بخش زنان سازمان ملل متحد ادعا کرده چنین نیست. موانع اصلی و بزرگ عدم تحصیل دختران را سازمان ملل و نهاد های معتبر بین المللی و قدرت های بزرک میدانند اما آنها وقت کوشی میکنند. کار اساسی و اصولی بخاطر رفع این محدودیت ها از دختران و زنان افغانستان را روی دست ندارند.»

پیش از این، شماری از کشورها از جمله ایالات متحده خواستار لغو ممنوعیت‌ در برابر زنان در افغانستان شده و اعلام کرده بودند که اگر حقوق زنان رعایت نشود، «طالبان» به رسمیت شناخته نخواهند شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=58706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.