• امروز : جمعه, ۵ اسد ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
کل 3166 امروز 5

اخبار ویژه

وزارت صنعت:پنج میلیارد و ۲۳۷ میلیون دالر دادوستد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ رییس عمومی استخبارات امارت اسلامی برخی حلقات استخباراتی در افغانستان فعالیت دارند دیدار معاون اداری ریاست‌الوزرا با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اخراج یکی از فرماندهان ژنرال دوستم از ترکیه لایحه آمریکا برای جلوگیری از به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان وزیر خارجه پاکستان:حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پاکستان کار اتباع افغانستان است وزارت معارف برای جذب آموزگاران مسلکی تفاهم‌نامه‌ای را با اداره ملی امتحانات به امضا رساند یک کارخانه تولید دوا در کابل گشایش یافت وزیر دفاع طالبان:به زودی به حریم هوایی خویش حاکمیت پیدا می‌کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کرملین دیدار کرد بازداشت ۵۵نفر در ولسوالی ارزگان خاص توسط طالبان درگیری نمایندگان ترکیه در صحن علنی پارلمان حقانی:شمار نیروهای پولیس وزارت داخله به ۲۳۰هزار نفر افزایش یافته است وزارت ترانسپورت:سنگ تهداب یک انتظارگاه جدید در میدان هوایی کابل گذاشته شد وزیر معادن:تمام آمادگی‌ها از برای آغاز کار پروژه تاپی گرفته شده

2

وزارت صحت عامه:از رشد۳۸ درصدی بیماری کانگو در کشور خبرداد

  • کد خبر : 59444
  • 21 جوزا 1403 - 1:58
وزارت صحت عامه:از رشد۳۸ درصدی بیماری کانگو در کشور خبرداد

وزارت صحت عامه از افزایش سی و هشت درصدی بیماری کانگو در دو ماه اخیر سال روان میلادی به تناسب ماه نخست این سال خبر می‌دهد. شرافت زمان امرخیل سخنگوی این وزارت، می‌افزاید که در پنج ماه سال روان میلادی، بیش از دوصد نفر در سراسر کشور به این بیماری مبتلا و شش نفر به […]

وزارت صحت عامه از افزایش سی و هشت درصدی بیماری کانگو در دو ماه اخیر سال روان میلادی به تناسب ماه نخست این سال خبر می‌دهد.

شرافت زمان امرخیل سخنگوی این وزارت، می‌افزاید که در پنج ماه سال روان میلادی، بیش از دوصد نفر در سراسر کشور به این بیماری مبتلا و شش نفر به دلیل این بیماری جان باخته‌اند.

آقای امرخیل در این باره گفت: «در پنج ماه گذشته در سراسر کشور در حدود ۲۰۳ واقعه مثبت کانگو داریم. در سال گذشته نزدیک به ۱۲۴۰ واقعه مثبت کانگو داشتیم که حدود صد نفر جان باخته بودند. آمار جان‌باختگان در پنج ماه گذشته شش واقعه است.»

حامد ریحان پزشک گفت: «وقتی که زخم یا چیزی پیدا می‌کنند فوراً در ساحه توقف کنند، یعنی با حیوانات دیگر تماس پیدا نگیرند چون معلوم نمی‌شود که این حیوان در خود ویروس دارد یا خیر.»

شمس‌الدین ۳۸ ساله که از بیست سال به این‌سو در یکی از ولسوالی‌های تخار قصابی می‌کند، می‌گوید که از ده روز به این‌سو به بیماری کانگو مبتلا شده و از بهر درمان از تخار به کابل آمده است.

شمس‌الدین بیمار گفت: «چند روز پیش گردن ام را خارش گرفت، بچه‌ها را گفتم که پشت گردن مرا ببینید که چه شده است؟ آن‌ها دیدن که حشره است او را کندن، جدی فکر نکردم که دو روز تیر شد سرم تب آمد.»

برخی از پزشکان شفاخانه انتانی در کابل می‌گویند که شمار واقعات کانگو در ماه روان خورشیدی افزایش یافته است.

آنان می‌افزایند که از میان پانزده فرد که در یک هفته گذشته برای آزمایش بیماری کانگو به این شفاخانه مراجعه کرده‌اند، نتایج آزمایش هشت نفر آنان مثبت بوده است.

فریدالله عمری پزشک گفت: «در همین ماه واقعات کانگو افزایش پیدا کرده و مریض‌های که در وارد کانگو بستر داریم در حدود هشت واقعه مثبت داریم.»

بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه، در سال گذشته میلادی، ۲۴۴ نفر در کشور به این بیماری مبتلا و ۱۰۰ نفر از بهر این بیماری جان باخته‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=59444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.