• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3767 امروز 13

اخبار ویژه

عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد

11

امضای۳ توافق‌نامه پروژه تولید برق خورشیدی

  • کد خبر : 61947
  • 29 سرطان 1403 - 1:02
امضای۳ توافق‌نامه پروژه تولید برق خورشیدی

توافق‌نامه سه پروژه تولید برق خورشیدی به ارزش ۲۵ میلیون دالر با یک شرکت خصوصی در کابل امضا شد. عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب گفته است که پس از حاکمیت امارت اسلامی در کشور، این وزارت قراردادهای تولید ۴۰۰ میگاوات برق از منابع داخلی را با سرمایه‌گذاران داخلی به امضا رسانده است. این […]

توافق‌نامه سه پروژه تولید برق خورشیدی به ارزش ۲۵ میلیون دالر با یک شرکت خصوصی در کابل امضا شد.

عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب گفته است که پس از حاکمیت امارت اسلامی در کشور، این وزارت قراردادهای تولید ۴۰۰ میگاوات برق از منابع داخلی را با سرمایه‌گذاران داخلی به امضا رسانده است.

این توافق‌نامه شامل سه پروژه با ظرفیت تولید ۸ میگاوات برق از منابع خورشیدی بوده و قرار است در ولایت‌های ارزگان، پکتیکا و فراه عملی شود. گفته شده است که با تکمیل شدن این سه پروژه، بیش از ۵هزار خانواده از برق مستفید می‌شوند.

عبداللطیف منصور در برنامه امضای قرارداد گفت: «ما ۳۰۰ میگاوات برق از امام شبکه‌های که فعال هستند، در افغانستان تولید داریم. اما از آمدن امارت اسلامی تا حال، برای قراردادهای نزدیک به ۴۰۰ میگاوات برق آماده هستیم. امروز هم توافق‌نامه سه پروژه به ارزش ۲۵ میلیون دالر امضا می‌شود.»

در همین حال معاون شرکت قراردادی این سه پروژه بر عملی شدن پروژه‌های امضاشده در وقت معین آن تعهد کرده و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواسته است تا در تولید برق در افغانستان تلاش کنند.

نورالله معاون شرکت قراردادی گفت: «اگر برق باشد، انسان به هر نوع تکنالوژی دست‌رسی پیدا کرده می‌تواند و کار را به همکاری بزرگان شروع کردیم و به طریقه خوب، قسمی که بزرگان بالای ما اعتماد کردند، به انجام خواهیم رساند.»

عبداللطلیف منصور در این برنامه هم‌چنان از آغاز پروژه تولید ۱۰۰ میگاوات برق از منابع خورشیدی به هدف کاهش پرچاوی‌های برق کابل در آینده نزدیک نیز خبر داده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=61947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.