• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

7

جلالی:بارئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار کرد

  • کد خبر : 62084
  • 01 اسد 1403 - 1:09
جلالی:بارئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار کرد

وزارت صحت عامه می‌گوید که نور جلال جلالی، سرپرست این وزارت به سویس رفته و با رییس سازمان جهانی بهداشت دیدار کرده است. به گفته شرافت زمان امرخیل سخنگوی وزارت صحت عامه، آقای جلالی در این سفر با مسوولان اداره‌های همکار در بخش بهداشت درباره کنترول بیماری‌های ساری، نابودی بیماری فلج کودکان و معیاری‌سازی خدمات […]

وزارت صحت عامه می‌گوید که نور جلال جلالی، سرپرست این وزارت به سویس رفته و با رییس سازمان جهانی بهداشت دیدار کرده است.

به گفته شرافت زمان امرخیل سخنگوی وزارت صحت عامه، آقای جلالی در این سفر با مسوولان اداره‌های همکار در بخش بهداشت درباره کنترول بیماری‌های ساری، نابودی بیماری فلج کودکان و معیاری‌سازی خدمات بهداشتی در افغانستان گفت‌وگو کرده است.

آقای امرخیل افزوده که مسوولان اداره‌های بین‌المللی تعهد خود را برای همکاری دوام‌دار با افغانستان بیان کرده‌اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه در این باره گفت: «مسوولان نهادهای یاد شده به سکتور صحت افغانستان از کمک‌های شان اطمینان دادند و تعهد کردند که با سکتور بهداشت افغانستان به گونه دوام‌دار همکاری می‌کنند. وزارت صحت کوشش می‌کند که از بودجه خود و به همکاری نهادهای همکار برای هم‌وطنان خدمات بهداشتی معیاری را ارایه کند.»

رییس سازمان جهانی بهداشت نیز گفته است که در دیدار با نور جلال جلالی از برآورده‌سازی نیازهای بهداشتی شهروندان افغانستان به ویژه زنان و کودکان اطمینان داده است.

تدروس ادهانوم گبریسوس افزوده است که در کنار گفت‌وگو درباره محو بیماری پولیو و جلوگیری از شیوع امراض ساری، درباره اهمیت حیاتی تضمین دسترسی زنان افغان به فرصت‌های تحصیلی و شغلی نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

تدروس ادهانوم گبریسوس، رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما هم‌چنان درباره تضمین اهمیت حیاتی دسترسی مساویانه زنان افغانستان به فرصت‌های تحصیلی و کاری بحث کردیم. من تاکید بر این کردم که این فرصت‌ها می‌تواند بر توانمندسازی زنان و تقویت توسعه اجتماعی و اقتصادی تاثیر قابل توجه داشته باشد.»

برخی از پزشکان در کشور این دیدارها را در راستای بهبود عرضه خدمات بهداشتی در کشور سودمند می‌دانند.

منیر احمد کمال پزشک گفت: «امراض پولیو، توبرکلوز، ایچ‌آی‌وی یا همین خود زردی سیاه یا زردی سفید است. یگانه راه‌حل این است که دولت یا وزارت صحت برای آنان قناعت بدهند این‌که افغانستان توانایی محو یا ریشه‌کن نمودنش، کنترول و یا تشخیص‌اش را ندارد.»

حبیب‌الرحمن لودین پزشک دیگر گفت: «سفر وزیر صحت عامه افغانستان به سازمانی صحی جهان پیامدهای بسیار خوبی دارد در کنترول امراض ساری.»

این نخستین سفر سرپرست وزارت صحت عامه به سویس پس از گماشته شدنش در این سمت است. او در حالی به سویس سفر کرده است که بیشتر بخش‌های بهداشت کشور متکی به کمک‌های جهانی است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62084

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.