• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

11

مردم کابل:با استقبال از کاهش مالیات پمپ‌ استیشن‌ها خواستار کاهش قیمت‌ها شدند

  • کد خبر : 62967
  • 18 اسد 1403 - 1:25
مردم کابل:با استقبال از کاهش مالیات پمپ‌ استیشن‌ها خواستار کاهش قیمت‌ها شدند

شماری از باشنده‌های پایتخت با استقبال از کاهش مالیات پمپ‌ استیشن‌ها، هتل‌ها و رستورانت‌ها، خواهان توجه مسوولان به کاهش قیمت‌ها نیز هستند. آنان گفته‌اند که کاهش مالیات می‌تواند در رشد اقتصاد خانواده‌ها کمک کند؛ اما اگر قیمت‌ها کاهش نیابد، اثرهای مثبت آن کم‌رنگ خواهد شد. طارق‌الله باشنده کابل گفت: «مالیات هتل‌ها و پمپ استیشن‌ها را […]

شماری از باشنده‌های پایتخت با استقبال از کاهش مالیات پمپ‌ استیشن‌ها، هتل‌ها و رستورانت‌ها، خواهان توجه مسوولان به کاهش قیمت‌ها نیز هستند.

آنان گفته‌اند که کاهش مالیات می‌تواند در رشد اقتصاد خانواده‌ها کمک کند؛ اما اگر قیمت‌ها کاهش نیابد، اثرهای مثبت آن کم‌رنگ خواهد شد.

طارق‌الله باشنده کابل گفت: «مالیات هتل‌ها و پمپ استیشن‌ها را که کم کردند، یک اقدام خوب است. باید از قیمت مواد خوراکی و اجناس نیز کم کنند که مردم از هر چه استفاده کنند.»

یکی از راننده‌های شهر کابل گفته است: «اقدام خوب است، وقتی مالیات را کم کردند، ما این را می‌خواهیم که روی قیمت‌ها هم توجه کنند و ‌مناسب بسازند.»

گردآوری مالیات در تمویل بودجه عادی و توسعه‌ای نقش مهمی دارد؛ اما مسوولان در حکومت سرپرست همواره تاکید کرده‌اند که به منظور آوردن سهولت‌ها برای شهروندان کشور مالیات را در بخش‌های گوناگون کاهش داده‌اند.

درهمین حال شماری از آگاهان مسایل اقتصادی می‌گویند که مالیات گردآوری شده باید روی پروژه‌های زیربنایی هزینه شوند تا فرصت‌های کاری برای شهروندان کشور به میان آید.

تاج محمد تلاش آگاه مسایل اقتصادی گفت: «مالیاتی که از طرف حکومت گردآوری می‌شود و بدست می‌آید، من فکر می‌کنم بالای پروژه‌های انکشافی، مصرف شود.»

عبدالظهور مدبر یکی دیگر از آگاهان اقتصادی می‌گوید: «یکی از منابع مهم دولت گردآوری مالیات است؛ البته در یک حد لازم اش خوب است که مالیات گردآوری شود، سبب افزایش عایدات می‌شود اما به شکل طاقت‌فرسا نباشد.»

بر بنیاد اطلاعات وزارت مالیه، در سه سال پسین مالیات بخش خصوصی، اصناف، شرکت‌ها، مکتب‌ها، پمپ‌ استیشن‌های نفت و گاز، هتل‌ها، رستورانت‌ها و نهادهای آموزشی و بهداشتی کاهش داده شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.