• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

9

وزیر اقتصاد:دشمن یک جنگ اقتصادی را در برابر افغانستان آغاز کرده است

  • کد خبر : 62984
  • 19 اسد 1403 - 0:31
وزیر اقتصاد:دشمن یک جنگ اقتصادی را در برابر افغانستان آغاز کرده است

آقای حنیف در این مراسم در قندهار تاکید ورزیده که جهان با وضع محدودیت‌ها بالای سکتور اقتصادی کشور، در تلاش ضعیف ساختن اقتصاد افغانستان است. به گفته‌ی این مقام حکومت امارت اسلامی، با وجود وضع محدودیت‌ها از سوی جامعه جهانی، حکومت سرپرست پیشرفت‌های چشم‌گیری در بخش‌های اقتصادی داشته است. سرپرست وزارت اقتصاد گفت: «دشمن آرام […]

آقای حنیف در این مراسم در قندهار تاکید ورزیده که جهان با وضع محدودیت‌ها بالای سکتور اقتصادی کشور، در تلاش ضعیف ساختن اقتصاد افغانستان است.

به گفته‌ی این مقام حکومت امارت اسلامی، با وجود وضع محدودیت‌ها از سوی جامعه جهانی، حکومت سرپرست پیشرفت‌های چشم‌گیری در بخش‌های اقتصادی داشته است.

سرپرست وزارت اقتصاد گفت: «دشمن آرام نیست و با ما در یک جنگ نرم و جنگ اقتصادی قرار دارد. حالتی را می‌خواهند در افغانستان ایجاد کنند که هیچ کمپنی داخلی و خارجی در افغانستان سرمایه‌گذاری نتواند.»

سرپرست وزارت اقتصاد در بخش دیگری از سخنان اش افزوده است که با وجود محدودیت‌ها از سوی جامعه جهانی، از میان ۲۲۷ پروژه برنامه‌ریزی شده در سراسر کشور، کار ۸۶ پروژه تکمیل و همچنان ۱۴۱ پروژه توسعه‌ی دیگر زیر کار اند.

او درباره پروژه‌ها افزود: «امارت اسلامی در شرایط فعلی تمام مخارج و مصارفی که دارد، چه بودجه انکشافی و چه بودجه عادی، همه از عواید داخلی است. خوشبختانه امارت اسلامی امروز ۲۲۷ پروژه را منظوری و در پلان خود دارد.»

شماری دیگر از مقام‌های امارت اسلامی در این مراسم گفته‌اند که پس از روی‌کار آمدن دوباره امارت اسلامی، سهولت‌های زیادی در بخش‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری، صادرات و واردات به میان آمده‌اند.

احمدجان بلال عضو هیات رهبری شرکت‌های امارتی در این مراسم گفته است: «ما با اراده کامل در مسیر استقلال اقتصادی کشور گام‌های مستحکم می‌گذاریم.»

بر بنیاد معلومات مسوولان در حکومت سرپرست، پس از روی‌کار آمدن دوباره امارت اسلامی چندین کارخانه تولیدی از جمله سپین زر در کندز، نساجی و پشمی در بغلان و قندهار و کارخانه بُست در هلمند دوباره فعال و برای شمار زیادی زمینه کار را فراهم کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.