• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3763 امروز 9

اخبار ویژه

انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی وزیر سرحدات: افغانستان به نقطه وصل منطقه‌ای تبدیل می‌شود ۲ نیروی طالبان در درگیری با مرزبانان پاکستان کشته شدند وزارت خارجه طالبان: جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نابخشودنی است بانک جهانی:از سال ۲۰۲۱ میلادی تا اکنون ۱٫۷ میلیارد دالر را برای مردم افغانستان کمک کردیم حقوقدان کانادایی مأموریت یوناما را در کابل آغاز کرد شخصیت‌های برجسته افغانستان ترور سید حسن نصرالله را در محکوم کردند ‌رئیس جمهور ونزوئلا : نتانیاهو قاتل است و ما را به یاد هیتلر می‌اندازد سفارت قیرغیزستان درکابل: یک محموله کمک‌های بشردوستانه این کشور وارد بلخ شد وزارت صنعت و تجارت: شهرک صنعتی هرات به زودی احداث می‌شود بازرگانان افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم توسط پاکستان شکایت دارند فعالیت‌های فرهنگی در بدخشان رشد چشم‌گیر دارد تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه به‌مثابه اعلان جنگ است

8

امریکا طالبان اقلیت‌های مذهبی را درافغانستان محدود کرده‌ است

  • کد خبر : 62996
  • 19 اسد 1403 - 1:05
امریکا طالبان اقلیت‌های مذهبی را درافغانستان محدود کرده‌ است

کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا می‌گوید که طالبان آزادی‌های فردی و اقلیت‌های مذهبی مردم افغانستان را محدود کرده‌اند. این کمیسیون، با نشر گزارشی گفته که وضعیت آزادی اقلیت‌های مذهبی در افغانستانی زیر سلطه طالبان وخیم است. در این گزارش، کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا خواستار تحریم آن عده از مقام‌های طالبان شده است که مسوول […]

کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا می‌گوید که طالبان آزادی‌های فردی و اقلیت‌های مذهبی مردم افغانستان را محدود کرده‌اند.

این کمیسیون، با نشر گزارشی گفته که وضعیت آزادی اقلیت‌های مذهبی در افغانستانی زیر سلطه طالبان وخیم است.
در این گزارش، کمیسیون دولتی آزادی‌های مذهبی امریکا خواستار تحریم آن عده از مقام‌های طالبان شده است که مسوول نقض آزادی‌های اقلیت‌های مذهبی در کشور هستند.
گزارش افزوده، طالبان در سال گذشته میلادی آزادی‌های فردی و مذهبی شهروندان، به‌ویژه زنان، اقلیت‌های مذهبی، از جمله شیعیان، احمدیه، سیک‌ها، هندوها و مسیحیان را محدود کرده و به این کار‌شان ادامه داده‌اند.
این کمیسیون از دولت امریکا خواسته که افغانستان زیر سلطه طالبان را در رده کشورهای مورد نگرانی خاص قرار دهد.
در این گزارش بر حملات شاخه خراسان داعش علیه شیعیان در افغانستان نیز اشاره شده است.
همچنین در گزارش آمده که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان بیشترین دستورات تبعیض‌آمیز را علیه شهروندان کشور صادر کرده‌ است.
کمیسیون آزادی‌های مذهبی امریکا با اشاره به بازداشت روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق زن و اقلیت‌های مذهبی توسط طالبان از واشنگتن خواسته است که پذیرش درخواست پناهندگی افغان‌های در معرض خطر را در اولویت قرار دهد.
این در حالی است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان، شیعیان را به ویژه در ایام محرم از برگزاری مراسم عاشورا در ایام محرم مطابق خواست شان، ممانعت کرده‌اند.
این گروه همچنین در این مدت تلاش کرده تا به گفته خودشان، عقاید شیعیان را اصلاح و حتی در برخی موارد آنان را وادار به ترک مذهب تشیع و پذیرش مذهب حنفی کرده‌اند.
آژانس خبری پامیر
لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=62996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.