• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3781 امروز 0

اخبار ویژه

رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان

10

وزارت صنعت و تجارت: قرار است تا ۲۰ روز دیگر نمایشگاه افغان-کازاخ در قزاقستان برگزار شود

  • کد خبر : 63016
  • 19 اسد 1403 - 11:52
وزارت صنعت و تجارت: قرار است تا ۲۰ روز دیگر نمایشگاه افغان-کازاخ در قزاقستان برگزار شود

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت، می‌گوید در این نمایشگاه که در آلماتای قزاقستان برگزار می‌شود، حدود سه‌صد بازرگان از افغانستان شرکت خواهند کرد. سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این باره گفت: «کیفیت و کمیت را ما در نظر گرفته و یک شرکت را پیشنهاد می‌کنیم که در برنامه‌های ما شریک شود. ما یک طیاره […]

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت، می‌گوید در این نمایشگاه که در آلماتای قزاقستان برگزار می‌شود، حدود سه‌صد بازرگان از افغانستان شرکت خواهند کرد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این باره گفت: «کیفیت و کمیت را ما در نظر گرفته و یک شرکت را پیشنهاد می‌کنیم که در برنامه‌های ما شریک شود. ما یک طیاره چارتر می‌کنیم که هیات رسمی وزارت صنعت و تجارت و دیگر نهادهای افغانستان را که تقریباً تا حدود ۳۰۰ نفر می‌شود، به این نمایشگاه برساند.»

از سویی هم، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید حضور بازرگانان افغان در نمایشگاه‌های بیرون از کشور در ماه‌های اخیر سبب گسترش روابط بازرگانی با آسیای میانه شده است.

خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «یکی از روش‌های موثر این است که اگر یک شرکت یا کشور بخواهد محصولات خود را به مردم و بازارهای دنیا معرفی کند، باید در نمایشگاه‌ها شرکت کند. این نمایشگاه در قزاقستان واقعاً موثر است.»

شاکر یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی گفت: «برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش صادرات افغانستان داشته باشد و در کنار آن باعث تحکیم روابط بازرگانی و اقتصادی افغانستان با کشورها شود.»

پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی در ترکمنستان، ازبیکستان و چین برگزار شده بود که بازرگانان افغانستان نیز در آن شرکت کرده بودند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.