• امروز : پنج شنبه, ۱۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 3 October - 2024
کل 3802 امروز 9

اخبار ویژه

ثبت ۱۳۰۰ ولادت پیش از وقت در ولایت هرات افزایش تلفات ارتش اوکراین در منطقه کورسک وزیر امور خارجه در رأس یک هیأت به روسیه رفت روسیه کنترل شهرک مهمی را در دونتسک به‌دست گرفت افزایش بازگشت پناهجویان افغانستان از ایران و پاکستان وزارت امر به معروف:۱۷۰۰ شکایت در۶ ماه نخست سال جاری در این وزارت ثبت‌شده است وزارت خارجه طالبان: خواستار اقدام قاطع جهانی علیه رژیم اسرائیل شد طالبان: در افغانستان هیچ تبعیضی وجود ندارد میلر: افغانستان در اولویت سیاست خارجی آمریکا قرار دارد کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد

6

مجمع مدافعان حقوق بشر از دولت و احزاب آلمان خواست از وضعیت مهاجران افغان استفاده سیاسی نکنند

  • کد خبر : 64116
  • 14 سنبله 1403 - 0:41
مجمع مدافعان حقوق بشر از دولت و احزاب آلمان خواست از وضعیت مهاجران افغان استفاده سیاسی نکنند

این مجمع، اخراج مهاجران افغانستان از سوی دولت آلمان را نقض تعهدهای بین‌المللی و منطقه‌ای‌ این کشور عنوان کرده و افزوده است که جرم عمل شخصی‌ است و نباید به تمامی مهاجران تعمیم داده شود. در اعلامیه مجمع مدافعان حقوق بشر گفته شده است: ما از دولت آلمان و احزاب دموکراتیک آن می‌خواهیم که از […]

این مجمع، اخراج مهاجران افغانستان از سوی دولت آلمان را نقض تعهدهای بین‌المللی و منطقه‌ای‌ این کشور عنوان کرده و افزوده است که جرم عمل شخصی‌ است و نباید به تمامی مهاجران تعمیم داده شود.

در اعلامیه مجمع مدافعان حقوق بشر گفته شده است: ما از دولت آلمان و احزاب دموکراتیک آن می‌خواهیم که از استفاده‌ی سیاسی و ابزاری از وضعیت فلاکت‌بار پناهندگان جداً خودداری کنند و موضوع پناهندگی را سیاسی و وسیله‌ی رسیدن به قدرت نسازند.

نصرت‌الله نبیل حقوق‌دان گفت: آنچه در آلمان اتفاق افتاد، یک عمل سیاسی است تا یک عمل حقوقی. شما می‌دانید که در آلمان انتخابات در حال جریان است و بعضی ایالت‌ها احزاب راست افراطی ضد مهاجرت و پوپولیست‌ها رای آوردند.

در همین حال برخی از مهاجران افغان در آلمان می‌گویند که سیاست تازه دولت آلمان و برجسته‌سازی اتهام‌های وارده بر مهاجران افغان سبب ایجاد مهاجرهراسی در این کشور می‌شود.

محمدخان طالبی محمدزی آگاه مسایل امور مهاجرت گفت: یک موج جدیدی به عنوان افغان‌هراسی که امروزه در اروپا رخ داده است، احتمال آن را می‌بینیم که سایر کشورهای اروپایی هم دست به چنین اقدام بزند. سازمان ملل با کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی باید رای‌زنی‌های انجام دهند تا نگرانی‌های مهاجران را رفع بکنند.

شکیبا یکی دیگر از آگاهان امور مهاجرت گفت: با وجودی‌که این نوع اخراج‌ها برخلاف قوانین اتحادیه اروپا است ولی سیاسیون آلمان به این عقیده هستند که به‌خاطر حفظ امنیت کشورشان، همچون اخراج‌ها در شرایط خاص می‌تواند مجاز باشد.

آلمان روز جمعه گذشته ۲۸ شهروند افغانستان را که به جرم‌های گونه‌گون متهم بودند، به افغانستان بازگرداند؛ مساله‌ی که در پی آن وزارت خارجه اتریش نیز اعلام کرد که قصد دارند مهاجران افغانستان که دارای سابقه جرمی هستند را به افغانستان بازگردانند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.