• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

1

صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است

  • کد خبر : 66258
  • 01 عقرب 1403 - 0:26
صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر می‌گوید که بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است. این نهاد امروز دوشنبه ۳۰ میزان با نشر اعلامیه‌ای گفته که هم اکنون ۳٫۲ میلیون کودک زیر پنج‌سال و ۸۴۰ هزار زن باردار و شیرده در افغانستان با سوء تغذیه حاد دست و […]

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر می‌گوید که بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است.

این نهاد امروز دوشنبه ۳۰ میزان با نشر اعلامیه‌ای گفته که هم اکنون ۳٫۲ میلیون کودک زیر پنج‌سال و ۸۴۰ هزار زن باردار و شیرده در افغانستان با سوء تغذیه حاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر بنیاد اعلامیه، از این میان، ۱٫۷ میلیون کودک از سوءتغذیه حاد شدید و عوارض صحی مرتبط با آن رنج می‌برند.

در اعلامیه آمده که ولایت‌های قندهار و پکتیکا گواه بیش‌ترین افراد مبتلا به سوءتغذیه است. در قندهار ۱۳۰۳۸۶ کودک زیر پنج‌سال و ۴۱۳۵۴ زن باردار و شیرده به سوء تغذیه حاد مواجه هستند.

اعلامیه افزوده که در پکتیکا نیز ۴۷۶۴۷ کودک و ۱۷۰۵۸ زن دچار سوء تغذیه حاد هستند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ گفته که مرگ‌ومیر کودکان و زنان ناشی از سوءتغذیه در قندهار و پکتیکا ۶٫۴ درصد و در سایر نقاط کشور ۳ درصد بوده است.

این فدراسیون تاکید کرده که از ماه می الی سپتمبر سال جاری میلادی، شمار افراد مبتلا به سوءتغذیه در کشور به گونه بی‌سابقه افزایش یافته است.

فقر و نداری از دلایل عمده افزایش موارد سوء تغذیه در افغانستان خوانده می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.