Wednesday, 26 June , 2024
امروز : چهارشنبه, ۶ سرطان , ۱۴۰۳ - 20 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 59791
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 ژوئن 2024 - 21:39 |

آلمان در حال گفت‌وگو با ازبیکستان برای اخراج مهاجران افغانستان از طریق این کشور است

آلمان در حال گفت‌وگو با ازبیکستان برای اخراج مهاجران افغانستان از طریق این کشور است

بر بنیاد گزارش رسانه‌ها، حکومت آلمان بدون مشوره مستقیم با امارت اسلامی، روی این طرح با ازبکستان کار می‌کند.

محمد خان طالبی احمدزی فعال عرصه حقوق مهاجران گفت: «تصمیم دولت فدرال این کشور و رایزنی‌های که با کشورهای سوم؛ یعنی دولت‌های پاکستان و ازبیکستان صورت گرفته، این نشان از آشکار بودن نقض حقوق بشر و برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌باشد. دولت فدرال آلمان باید نسبت به این قضیه تجدید نظر کند.»

از سویی هم، برخی از شهروندان افغان که در آلمان بودوباش دارند از دولت این کشور و نهادهای بین‌المللی مهاجرت می‌خواهند تا این موضوع را به دیگر شهروندان افغان در آلمان ربط ندهند.

علی وحدت شهروند افغانستان در آلمان گفت: «در دو هفته گذشته ما شاهد بعضی از حملات خشونت‌آمیزی از طرف آلمانی‌ها در قبال مهاجران بودیم.»

علی رضا کریمی شهروند افغانستان در آلمان گفت: «این موضوع را با دیگر شهروندان افغان در آلمان ربط ندهند. هم‌چنان شرایط فعلی برای مهاجران افغان می‌تواند بسیار سخت باشد.»

بدنبال برجسته شدن این مساله، امارت اسلامی نیز گفته بود که اقدام‌های برخی از شهروندان افغانستان در آلمان، مساله شخصی است و نباید منجر به اخراج دیگر شهروندان افغان از این کشور شود.

پرویز شمال آگاه روابط بین‌الملل گفت: «برهم زدن نظم عامه در آلمان می‌تواند تاثیرات بسیار منفی را بالای کیس‌های آن عده افغان‌های که هنوز قبول نشده‌اند و کیس‌های شان در جریان بررسی است داشته باشد.»

بحث اخراج مهاجران افغانستان و کشورهای دیگر پس از آن بالا گرفت که در یک تظاهرات سازماندهی‌شده توسط جنبش ضد اسلامی، یک افغان چند نفر از جمله یک افسر پولیس را زخمی کرد که افسر پولیس پس از زخمی‌شدن جان باخت.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.