Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 31626
  پرینتخانه » گزارش تاریخ انتشار : 12 آگوست 2021 - 13:42 |

والی غزنی فرار کرد؛ شهر غزنی را طالبان تصرف کردند

والی غزنی فرار کرد؛ شهر غزنی را طالبان تصرف کردند

شهر غزنی به دست افراد وابسته به گروه طالبان سقوط کرده و والی این ولایت پس از تسلیمی به طالبان به کابل فرار کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شهر غزنی پس از درگیری‌های یک شبانه روز گذشته صبح امروز(پنج‌شنبه، ۲۱ اسد) به دست گروه طالبان سقوط کرده است.

ویدیوی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده‌است، دیده می‌شود که کاروان موترهای داوود لغمان والی غزنی از سوی افراد وابسته به گروه طالبان بدرقه می‌شود.

در همین حال، نصیراحمد فقیری رییس شورای ولایتی غزنی در واکنش به تسلیمی والی این ولایت گفته است که داوود لغمانی با تدابیر و تفاهم با طالبان شهر را تسلیم این گروه کرده است. آقای فقیری در حساب فیسبوک خود نوشته است:”آقای لغمانی والی ولایت با تدابیر و تفاهم با طالبان در روضه سلطان محمود غزنوی با ابوبکر یکی از قوماندانان محلی طالبان سلام و علیکی و احوال پرسی ابوبکر قوماندان محلی طالبان با فیرهای شادیانه والی را به طرف کابل بدرقه و اسکورت نموده و طرف کابل فرستاد.”

تسلیمی آقای لغمان به طالبان با واکنش‌های زیادی مردم در رسانه‌های اجتماعی رو به رو شده است. فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی با اشاره به این رویداد در صفحه فیسبوک خود نوشته است:” لطفا دیگر بر اساس رابطه‌های شخصی‌تان والی تعیین نکنید که نتیجه‌اش فرار و تسلیم دهی است.”

یونس آرین یکی از کابران رسانه‌های اجتماعی نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته است:” داوود لغمانی، غزنی را در یک فضای عاشقانه در حالی‌که توسط افراد وابسته به گروه طالبان بدرقه می‌شد به این گروه واگذار کرد و خودش کابل تشریف آورد.”

امان ریاضت سخنگوی وزارت عدلیه نیز در حساب فیسبوک خود عملکرد والی غزنی را به انتقاد گرفته و نوشته است:” فهم و توضیح وضعیت غزنی برایم بسیار جالب است. همین اکنون میان خنده و گریه هستم. امیدوارم عقل ما به فهم و توضیح رفتار والی صاحب قد بدهد.”

داوود لغمانی پیش‌تر به عنوان والی فاریاب منصوب شده بود؛ اما باشندگان این ولایت با گمارش او مخالفت کردند. با آن که آقای لغمانی به صورت رسمی به عنوان والی فاریاب معرفی شد؛ اما سر انجام از بهر تظاهرات باشندگان این ولایت، اداره مستقل ارگان های محلی وی را به کابل فراخوند و سپس به عنوان والی غزنی معرفی شد.

پیش‌تر اکبر بارکزی والی بغلان نیز پیش از رسیدن طالبان به شهر پلخمری مرکز این ولایت، از این شهر فرار کرده بود. تاکنون مشخص نیست که حکومت با مقام‌های فراری چگونه حساب و کتاب خواهد کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.