Friday, 5 July , 2024
امروز : جمعه, ۱۵ سرطان , ۱۴۰۳ - 29 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 60213
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2024 - 2:03 |

اکرم:پاکستان امیدوار است مهاجران افغانستان با پشتیبانی ملل متحد به کشورشان برگردند

اکرم:پاکستان امیدوار است مهاجران افغانستان با پشتیبانی ملل متحد به کشورشان برگردند

نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است که جنگ در افغانستان به پایان رسیده و پاکستان امیدوار است که یک اعشاریه پنج میلیون مهاجر ثبت‌شده افغان به‌زودی با پشتیبانی مالی ملل متحد به کشورشان برگشت داده شوند.

منیر اکرم نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد در نشست شورای اجتماعی و اقتصادی این سازمان هم‌چنان گفته است که هزاران مهاجر دیگر بدون هرگونه مدرک اقامت در پاکستان به‌سر می‌برند.

او افزوده است: «پاکستان قوانین خود را در مورد همه بیگانه‌هایی که به‌طور غیرقانونی در این کشور اسکان داده شده‌اند اعمال خواهد کرد. ما هم‌چنان امیدواریم، حالا که جنگ در افغانستان ختم شده است، یک اعشاریه پنج میلیون مهاجر ثبت‌شده افغان به‌زودی تحت حمایت مالی کامل ملل متحد به کشور شان برگشت داده شوند.»

از سویی‌هم برخی مهاجران افغان در پاکستان از افزایش محدودیت‌ها و آزار و اذیت مهاجران افغان از سوی پولیس این کشور شکایت دارند.

بی‌سرنوشتی، عدم تمدید ویزا، مشکلات اقتصادی و بازداشت‌های توام با خشونت از چالش‌هایی اند که مهاجران افغان در پاکستان با آنان روبه‌رو اند.

ظاهر‍ بهاند خبرنگار افغان در پاکستان به طلوع‌نیوز گفت: «آزار و اذیت از سوی پولیس، نبود مکتب برای کودکان، نبود اسناد کافی از جمله چالش‌های عمده مهاجران افغان هستند.»

میرحسین مهاجر افغان در پاکستان می‌گوید: «دولت پاکستان به‌خصوص بخش امنیتی این‌ها فشار بیش از حد روی مهاجران آورده، به‌خصوص مهاجران غیرقانونی. متاسفانه دستگیر می‌کنند، لت‌وکوب و سرانجام اخراج.»

در سویی دیگر صندوق بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان از ایجاد کمیته‌ای برای رسیدگی به نیازهای بی‌جاشده‌ها و وضعیت برگشت ‌کننده‌ها از کشورهای همسایه خبر داده است.

محمدخان محمدزی فعال حقوق مهاجران گفت: «مهاجرت به حیث حق مشروع انسان‌ها پذیرفته شده است. در قوانین بین‌المللی به‌عنوان بخش مهمی از حقوق بشری ثبت گردیده است. کشور میزبان باید رفتار انسان‌دوستانه‌ای با مهاجرانی که در این کشور اسکان دارند، کند.»

این درحالی‌ست که در مرحله نخست اخراج مهاجران افغان از پاکستان، نزدیک به ۶۰۰هزار مهاجر افغان به‌گونه اجباری از این کشور اخراج شدند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.