Wednesday, 26 June , 2024
امروز : چهارشنبه, ۶ سرطان , ۱۴۰۳ - 20 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 59553
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2024 - 1:30 |

برنامه توسعه‌ سازمان ملل: از افزایش انرژی خورشیدی در افغانستان خبر داد

برنامه توسعه‌ سازمان ملل: از افزایش انرژی خورشیدی در افغانستان خبر داد

برنامه توسعه‌ سازمان ملل (UNDP) در شبکه «ایکس» نوشت دسترسی افغان‌ها به انرژی برق خورشیدی افزایش یافته است و اکنون یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر در افغانستان به این انرژی پاک و مقرون به صرفه دسترسی پیدا کرده‌اند.

این نهاد بین‌المللی همچنین اذعان داشت تولید برق خورشیدی در تأسیسات مراکز بهداشتی- درمانی، آموزشی، اجتماعی و ایستگاه های پمپاژ آب شهری توانسته است به خانواده‌های فقیر در افغانستان کمک کند.

براساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل در اوایل سال جاری میلادی تنها ۴۰ درصد خانواده‌ها در افغانستان به برق دسترسی دارند و بیش از ۷۵ درصد برق مورد نیاز از کشورهای همسایه به ویژه از آسیای مرکزی وارد می‌شود.

با این حال، برنامه توسعه سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از دسترسی محدود مناطق روستایی افغانستان به انرژی برق اظهار داشت چنین چالشی تأثیرات منفی بر ارائه خدمات ضروری مانند امکانات بهداشتی، آموزشی، کمک‌های بشردوستانه، توسعه و بهبود اقتصادی در این کشور دارد.

سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ با اجرای طرح انرژی خورشیدی برای ۳۰ مرکز بهداشت و درمان و ۱۵ مدرسه در ولایات کابل و کاپیسا سیستم‌ انرژی برق خورشیدی را فعال کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.