Monday, 1 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۱ سرطان , ۱۴۰۳ - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 60263
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 ژوئن 2024 - 1:41 |

نماینده ویژه چین برای افغانستان:امیدوارم طالبان به وعده‌های خود در زمینه آموزش دختران عمل کند

نماینده ویژه چین برای افغانستان:امیدوارم طالبان به وعده‌های خود در زمینه آموزش دختران عمل کند

یو شیاویونگ نماینده ویژه چین برای افغانستان در گفتگوی گفته که امیدوار است حکومت سرپرست به وعده‌های خود در زمینه بهبود آموزش به‌ویژه آموزش دختران عمل کند.

یو شیاویونگ در این گفت‌وگو، راه‌حل‌های خارجی پیرامون مسایل افغانستان را ناکام خوانده و گفته است که از بهر ادغام افغانستان به جامعه جهانی باید کارهای بیشتری انجام شود.

او هم‌چنان گفته است که بی‌جینگ امیدوار است صلح و بازسازی در افغانستان به‌گونه‌ی رخ دهد تا گواه تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه آشکار با هراس‌افگنی باشد.

یو شیاویونگ افزود: «ما متوجه شدیم که حکومت سرپرست اعلام کرده که به بهبود آموزش علاقه‌مند است از جمله آموزش دختران، امیدواریم آن‌ها [مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان] بتوانند به برنامه‌ریزی و وعده‌های خود عمل کنند و آموزش دختران را بهبود ببخشند.»

نماینده ویژه چین برای افغانستان هم‌چنان افزوده است که جامعه جهانی نباید در موضوعات داخلی افغانستان مداخله کند. او با اشاره به نقش کشورهای همسایه در موضوعات افغانستان، بر تلاش‌های منطقه‌ای از بهر ادغام هرچه زودتر افغانستان به جامعه جهانی تاکید ورزیده است.

یو شیاویونگ در این باره افزود: «در روند صلح و بازسازی افغانستان، ما باید تلاش‌های خود را برای برابری و احترام متقابل بنا کنیم و به تدریج و هرچه زودتر تلاش کنیم تا افغانستان را به جامعه جهانی برگردانیم.

سلیم پیگیر یکی از آگاهان مسایل سیاسی گفت: «بدون شک که مردم افغانستان خصوصن دختران به آموزش، تعلیم و تربیه و تحصیل ضرورت  دارد. امارت اسلامی افغانستان همانطور که در این سه سال علیه تروریزم مبارزه کرده، در آینده نیز مبارزه بکند و کشورهای منطقه می‌توانند در مورد صلح و ثبات دایمی در افغانستان نقش عمده و اساسی بازی بکنند.»

امارت اسلامی تا اکنون درباره این گفته‌های نماینده ویژه چین برای افغانستان چیزی نگفته؛ اما پیش از این از فراهم‌سازی زمینه آموزش به دختران اطمینان داده و از کشورها خواسته بود تا در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.