Wednesday, 3 July , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۳ سرطان , ۱۴۰۳ - 27 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 60204
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2024 - 1:43 |

وزیر خارجه پاکستان:افغانستان صلح‌آمیز و باثبات به نفع پاکستان است

وزیر خارجه پاکستان:افغانستان صلح‌آمیز و باثبات به نفع پاکستان است

اسحاق دار معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان در نشستی در انستیتوت مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد گفته است که افغانستان صلح‌آمیز و باثبات به نفع پاکستان است.

اسحاق دار در این نشست بار دیگر بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان و کارگرفته نشدن خاک این کشور در برابر کشورهای دیگر تاکید کرده است.

به گفته‌ی او، پاکستان و افغانستان در فرهنگ، زبان و ادبیات مشترکات زیادی دارند.

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان گفته است: «یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات، متحد و مرفه به نفع پاکستان است. در دنیا هیچ کشوری نیست که با افغانستان مانند پاکستان مشترکات داشته باشد، از تاریخ و جغرافیا تا عقیده، فرهنگ، زبان و ادبیات. پس از حاکمیت طالبان، پاکستان به هدف جلوگیری از بحران بشری افغانستان یک راه‌کار عملی روی ‌دست گرفته است.»

این مقام بلندپایه حکومت پاکستان در بخشی از سخنرانی خود در این نشست به رعایت حقوق بشر در افغانستان تاکید ‌کرده است.

او افزوده است: «پاکستان در کنار تشکیل حکومت فراگیر و احترام به حقوق بشر در افغانستان، تاکید می‌کند که از خاک افغانستان ضد کشورهای دیگر کار گرفته نشود.»

امارت اسلامی تا اکنون در این باره چیزی نگفته؛ اما پیش از این همواره اطمینان داده است که خاک افغانستان ضد هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.

عبدالهادی قریشی آگاه مسایل نظامی می‌گوید: «پالیسی کابل در مجموع این گونه ساخته شده که افغانستان به ضد کشورهای منطقه و فرامنطقه استفاده نمی‌شود بنابراین همسایه‌ها و کشورهای منطقه باید تشویش نداشته باشند.»

یوسف امین زازی یکی دیگر از آگاهان مسایل نظامی گفت: «افغانستان هیچ‌گاه در زندگی به کسی تهدید نبوده بل کشورهای منطقه و قدرت‌های جهان این ظلم را بر افغانستان کرده‌اند.»

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان اخیرا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های پاکستانی گفته است که پس از خروج امریکا از افغانستان، هراس‌افگنی در منطقه کاهش یافته و خاک این کشور [افغانستان] اکنون امن شده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.