Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 33322
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2021 - 14:33 |

صندوق امانتی پول با حمایت بانک توسعه اسلامی برای افغانستان ایجاد می شود

صندوق امانتی پول با حمایت بانک توسعه اسلامی برای افغانستان ایجاد می شود

کشورهای اسلامی در نشست سالانه سازمان همکاری های اسلامی متعهد شده اند که یک صندوق امانتی بشر دوستانه پول برای افغانستان ایجاد کنند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، خبر گزاری ریترز به نقل از شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفته است که این صندوق امانتی بشر دوستانه با حمایت بانک توسعه های اسلامی ایجاد خواهد شد؛ اما از مقدار پول اختصاص یافته به این صندوق چیزی گفته است.

 

شرکت‌کننده‌گان نشست سازمان همکاری اسلامی به شمول نماینده‌گانی از سازمان ملل متحد، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و جاپان هستند، در بیانیه‌ای گفته‌اند که «اجازه دسترسی افغانستان به ذخایر منجمد خارج از کشور برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی کلیدی داده خواهد شد.»

 

در مورد چگونه‌گی دسترسی افغانستان به پول‌های منجمد شده و این‌که آیا این پول مستقیم در اختیار حکومت سرپرست طالبان قرار داده می‌شود، جزییات بیش‌تری از سوی شرکت‌کننده‌گان نشست سازمان همکاری اسلامی بیان نشده است.

 

این در حالی است که پیش از این حکومت سرپرست طالبان برای رسیده‌گی به وضعیت میلیون‌ها شهروند آسیب‌پذیر و فقیر افغانستان از جامعه جهانی و امریکا درخواست کمک کرده بودند، اما مقام‌های امریکایی گفتند اجازه دست‌رسی طالبان به «ذخایر ارزی» افغانستان را نمی‌دهند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.