Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 35048
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 فوریه 2022 - 20:32 |

پنتاگون ادعاهای مربوط به تیراندازی سربازان آمریکایی در حمله فرودگاه کابل را رد کرد

پنتاگون ادعاهای مربوط به تیراندازی سربازان آمریکایی در حمله فرودگاه کابل را رد کرد

سخنگوی پنتاگون ادعای کشته شدن برخی شهروندان افغانستان در حمله تروریستی در منطقه نزدیک به فرودگاه بین‌المللی کابل در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی را رد کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نشست خبری روزانه خود، ادعای کشته شدن برخی از قربانیان حمله تروریستی در منطقه نزدیک به فرودگاه بین‌المللی کابل پایتخت افغانستان در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی را رد کرد.

تحقیقات گسترده تلویزیون «سی.ان.ان» نشان می‌دهد که برخی از کشته شدگان در اثر وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل در ۲۶ آگوست ۲۰۲۱ بر اثر تیراندازی سربازان آمریکایی کشته شده‌اند.

وی گفت که معتقدیم تحقیقات ما کامل و قابل اعتماد است. (یافته ها) قطعی بود، و تیم تحقیق جزئیات کاری را به شما ارائه کردند. به نقل از تحقیقات آنها، هیچ مدرکی وجود ندارد که به افغان‌ها تیراندازی شده باشد.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع وجود دارد یا خیر، پاسخی نداد.

در تحقیقات پنتاگون گفته شد که تمام ۱۷۰ تبعه افغانستانی و ۱۳ سرباز آمریکایی که در آن روز جان باختند در پی انفجار جان خود را از دست دادند.

اما در گزارش تحقیقاتی چهار ماهه «سی.ان.ان» ادعا شده است که برخی کشته شدگان در نتیجه تیراندازی توسط سربازان آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.

در این گزارش، با بیش از ۷۰ شاهد و خانواده کشته شدگان صحبت شده، پرونده پزشکی مورد بررسی قرار گرفت، فیلم‌ها، عکس‌ها و صداهای صحنه جنایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر این اساس عنوان شد که امکان ندارد در یک انفجار این همه انسان جان خود را از دست بدهند.

کادر پزشکی و مدیران پنج بیمارستان که از قربانیان این حمله مراقبت می‌کردند وجود جراحات گلوله را تأیید کردند.

یکی از این پزشکان گفت که گلوله‌ها را خودش درآورده است. بازماندگان و خانواده برخی از کشته شدگان و مجروحان اصرار داشتند که به آنها شلیک شده است.

گفتنی است روز پنجشنبه ۲۶ آگوست سال گذشته دو انفجار جداگانه در منطقه نزدیک به فرودگاه بین‌المللی کابل که عملیات تخلیه شهروندان از آن صورت می‌گیرد، رخ داد که دست‌کم ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.