Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 41602
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2022 - 22:28 |

چندین انفجار مهیب «کی یف» پایتخت اوکراین را لرزاند

چندین انفجار مهیب «کی یف» پایتخت اوکراین را لرزاند

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از اسپوتنیک، با استناد به گزارش رسانه های اوکراینی، چندین انفجار در مرکز کی‌یف گزارش شده است. رسانه های اوکراینی مدعی هستند که صدای چندین انفجار در کی‌یف شنیده شده است و اطلاعات مربوط به این انفجارها توسط شهردار شهر کیف، ویتالی کلیچکو تایید شده است.

صدای چهار انفجار در کی‌یف شنیده شد. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر عملیات دفاع هوایی در منطقه کی‌یف وجود دارد. پس از انفجارها، دود در شهر مشاهده شد.”به گفته ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، صدای انفجار در مرکز شهر شنیده شد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف در شبکه‌های اجتماعی گفت: “چندین انفجار در منطقه شوچنکو – در مرکز پایتخت” رخ داد. آنتون گراشچنکو – مشاور وزیر امور داخلی اوکراین – در توییتر نوشت که یکی از راکت های کی‌یف در نزدیکی بنای یادبود میخائیل گروشفسکی در سرک ولادیمیرسکایا سقوط کرد. سرویس های امنیتی اوکراین در این سرک هستند و دفتر رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در همان نزدیکی است.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که دود سیاه از چندین منطقه در کی‌یف بلند می شود.

مجموعه ای از انفجارها در کی‌یف، یکی از راکت ها در سرک ولادیمیرسکایا، جایی که دفتر نیروهای مسلح اوکراین در آن قرار دارد، افتاد، مترو در شهر متوقف شد. انفجار در تأسیسات زیرساختی حیاتی در لفووف صورت گرفت. عملیات نیروگاه حرارتی متوقف شد، بخشی از شهر بدون برق مانده است .چندین منطقه خارکف بدون برق و آب باقی ماندند. کار مترو به حالت تعلیق درآمده است. در تمام مناطق منطقه قطع برق به ثبت رسیده. در برخی ساختمانها آب قطع شد.

در منطقه خملنیتسکی، انفجار در تأسیسات زیرساختی، در منطقه ژیتومیر – سیستم انرژی آسیب دیده است. الکسی گونچارنکو، معاون مجلس اوکراین از انفجارها در اودسا خبر داد. انفجار در منطقه دنپروپتروفسک، در منطقه پولتاوا گزارش شده است. قطع برق و آب. – هشدار هوایی در سرتاسر اوکراین اعلام شده است.
امور بین الملل: آژانس خبری صدای پامیر.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.