Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45813
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 آوریل 2023 - 15:06 |

مصاحبۀ سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان

مصاحبۀ سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان

مصاحبۀ سفیر فدراسیون روسیه در افغانستان

سوال: پلان لندن برای سپردن مهمات دارای یورانیوم به اوکرائین را چگونه ارزیابی میکنید؟

جواب: پلان های بریتانیا یکی از متحدین ایالات متحده امریکا در پیمان ناتو مبنی بر سپردن مهمات ضد زره حاوی یورانیوم ضعیف به رژیم کییِف بازهم حاکی از دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکرائین و آمادگی غرب برای تشدید بیشتر جنایات جدید جنگی خطرناک میباشد.
مهمات حاوی یورانیوم ضعیف در زمان تجاوز ناتو بر یوگوسلاویای دارای حاکمیت در سال ۱۹۹۹ به هدف نقض تمامیت ارضی این کشور و بزور جدا کردن منطقه خود مختار کوزووا از پیکر آن استفاده گردیده بود. حملات با استفاده از این مهمات باعث مصیبت های بیشمار برای انسان های بیگناه نتنها مستقیماً در دوران تجاوز نظامی پیمان ناتو، بلکه همچنان بعداً برای بسیاری گردیده بود: پیامد ها با گذشت ده ها سال هنوز تا امروز مشاهده میشوند، یعنی هم از لحاظ صدمه به محیط زیست و هم از نگاه تأثیرگذاری بر صحت باشندگان غیرنظامی.
۲۰ سال پیش از امروز چنین مهمات در جریان عملیات قدرت های غربی در عراق برای سرنگونی حکومت قانونی و نابودی سیستم دولت داری در این کشور بکار برده شده بودند. ده ها هزار باشنده غیرنظامی، و اصلاً خود نظامیان ناتو از استعمال این مهمات دارای یورانیوم ضعیف آسیب دیده بودند. موج شدید امراض سرطانی و همچنان سایر امراض خطرناک مشاهده شده بود. خاک و زمین برای ده ها سال آلوده شدند. استفاده از مهمات حاوی یورانیوم ضعیف امکانات اوکرائین برای تولید مواد ارتزاقی با کیفیت و غیرآلوده را اصلاً کاهش میدهد.
مربیان خارجی رژیم کییِف باید مرگبار بودن تلاش ها برای تشدید رویارویی نظامی در اوکرائین و پیرامون آنرا درک کنند. روسیه به دفاع از منافع ملی مشروع خود و حفاظت از مردمان خود با استفاده از همه شیوه ها و امکانات دست داشته ادامه خواهد داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.