Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45801
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 آوریل 2023 - 14:19 |

پمپیو: بایدن رویکرد شرایط ‌محور ما برای خروج از افغانستان را کنار گذاشت

پمپیو: بایدن رویکرد شرایط ‌محور ما برای خروج از افغانستان را کنار گذاشت

مایک پمپیو وزیر خارجه پیشین امریکا در واکنش به گزارش تحقیقی کاخ سفید در مورد خروج فاجعه بار از افغانستان گفته که جوبایدن رییس جمهور کنونی این کشور رویکرد شرایط محور برای خروج از افغانستان را کنار گذاشت.

او روز جمعه ۱۸ حمل، به سی‌ان‌ان گفت که تصمیم جو بایدن برای کنار گذاشتن طرح مبتنی بر شرایط، هنگام خروج از افغانستان، منجر به فروپاشی دولت افغانستان در تابستان سال ۲۰۲۱ منجر شد.

پمپیو تاکید کرده که فروپاشی افغانستان زیر نظر بایدن اتفاق افتاد؛ زیرا او رویکرد مبتنی بر شرایط ترمپ را رد کرد و “می‌کوشد به ‌جای مسوولیت‌پذیری، با گزارشی غیرصادقانه از هزینه‌ها عبور کند.”

این در حالی است که در گزارش تحقیقی جدید کاخ سفید در مورد خروج افغانستان گفته که دولت ترامپ با امضای توافقنامه دوحه، هیچ گزینه‌ای برای بایدن نگذاشته بود.

خروج فاجعه بار نیروهای امریکایی از افغانستان و در پی آن سقوط قوری دولت قبلی در کابل، با انتقادات گسترده جهانی مواجه شده و به اعتبار امریکا در سطح جهان لطمه بی‌سابقه وارد کرده‌است.

اخیراً جمهوری خواهان در مجلس سنای امریکا نیز دولت جو بایدن را در مورد خروج آشفته از افغانستان مقصر خوانده و گفته‌اند که در این باره تحقیق می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.