Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 46258
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 06 می 2023 - 9:27 |

سفر سرپرست وزارت خارجه به پاکستان

سفر سرپرست وزارت خارجه به پاکستان

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در راس یک هیات بلندپایه به پاکستان سفر کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که امیرخان متقی در پنجمین نشست سه‌جانبه میان چین، پاکستان و افغانستان شرکت خواهد کرد.

اقای تکل در این باره گفت: «حکومت افغانستان می‌خواهد که با مقام‌های پاکستان درباره مسایل تجاری، ترانزیتی و برخی مسایل منطقه‌ای گفت‌وگو کند.»

آقای متقی در این سفر با همتای پاکستانی‌اش درباره‌ی موضوعات سیاسی، اقتصادی، تجارتی، صلح، امنیت و آموزش گفت‌وگو خواهد کرد.

سمیع یوسفزی، خبرنگار پاکستانی، به طلوع‌نیوز گفت: «از طرف پاکستان مسایل امنیتی جدی است. از طرف امارت اسلامی مهاجرین افغان در پاکستان. تجارت، خط دیورند و این مسایلی است که هر دو طرف بالای آن بحث می‌کنند.»

همزمان با این، شماری از آگاهان مسایل سیاسی به این باور استند که سفر سرپرست وزارت خارجه می‌تواند در بهبود روابط افغانستان با کشورهای منطقه به ویژه همسایه‌ها اثر خوب بگذارد.

زلمی افغان‌یار، آگاه مسایل سیاسی، به طلوع‌نیوز گفت: «در شرایط فعلی که افغانستان با انزوای سیاسی، اقتصادی احتمالی روبه‌رو است، این نشست‌ها و گفتمان‌ها می‌تواند گام مثبتی باشد در راستای ایجاد تفاهم سیاسی.»

همزمان با این، وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه‌ای گفته است که مقام‌های کابل و اسلام‌آباد درباره‌ی روابط دوجانبه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و تجارت گفت‌وگو خواهند کرد.

انتظار می‌رود که سفر امیرخان متقی به پاکستان تا هشتم ماه می ادامه یابد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد با سفر امیرخان متقی به پاکستان موافقت کرده تا با وزیران خارجه پاکستان و چین دیدار کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.