Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ جوزا , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47503
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2023 - 8:12 |

طالبان پشتون بدخشان را ترک کردند

طالبان پشتون بدخشان را ترک کردند
پس از تنش و تقابل قومی میان‌گروهی؛ طالبان پشتون بدخشان را ترک کردند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آماج، منابع محلی در بدخشان می‌گویند که پس از تقابل قومی میان‌گروهی طالبان در این ولایت و به‌دنبال جابجایی طالبان پشتون به‌جای طالبان تاجیک در شهر فیض‌آباد، اکنون طالبان پشتون این ولایت را ترک کرده‌اند.
به گفته‌ی منابع هم‌زمان با جابجایی طالبان پاکستانی در شمال افغانستان، طالبان پشتون به دلیل “واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های اخیر جبهه مقاومت و شوراهای ضد طالبان، “نفرت مردم” و “ترس از درگیری” صبح وقت بدون این‌که مردم متوجه شوند، از شهر فیض‌آباد بیرون شده‌اند.
منابع می‌افزایند که حساسیت اکنون در مقابل طالبان پشتون افزایش یافته و روز گذشته طالبان تاجیک دو طالب پشتون را به شدت لت‌و‌کوب و دست‌های‌شان را شکسته‌ و موبایل‌های شان را گرفته‌اند.
به روایت منابع طالبان تاجیک طالبان پشتون را در روز‌های اخیر در ایست‌های بازرسی تهدید می‌کردند و چندین بار هم درگیر شده‌اند.
نابع می‌افزایند که اکنون رهبری بدخشان برهم خورده است و فرستادن هیأتی به منظور میانجی‌گری بین طالبان پشتون و تاجیک هم بی‌نتیجه پایان یافته است.
این در حالی‌ست که چندی پیش و بعد از حمله‌های مرگ‌بار بر طالبان در بدخشان، طالبان پشتون با کنار زدن طالبان تاجیک کنترول فیض‌آباد را در اختیار گرفتند و حاکمیت مطلق را در این ولایت به راه انداخته‌ بودند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.