Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47263
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2023 - 12:37 |

عربستان: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند

عربستان: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند

عربستان سعودی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف برای انجام مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، امسال حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف در مناسک حج تمتع شرکت می کنند که ۸۰۰ هزار تن از آنان  شهروندان خود عربستان هستند.

هریک از کشورهای اسلامی بر اساس تصمیم سازمان همکاری اسلامی می توانند معادل حدود یک درصد از جمعیت خود را هر سال به حج تمتع اعزام کنند که سهم ایران در سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر بوده است.

اندونزی، پاکستان، هند، بنگلادش و نیجریه بیشترین سهمیه حج تمتع سال ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) را به خود اختصاص داده اند و پس از آنها، ایران در جایگاه ششم ایستاده است.

روند ورود زائران حج تمتع به عربستان از ۳۱ اردیبهشت آغاز شد و زائرانی از کشورهای اندونزی، پاکستان و هند وارد مدینه منوره شدند.

از اواخر هفته گذشته نیز با ورود زائران عراقی، نخستین گروه زائران کشورهای عربی وارد عربستان شدند و هر چه به ایام تشریق و انجام مناسک حج تمتع در هشتم ذی الحجه (ششم تیر) نزدیک‌تر می‌شویم، تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی بیشتر می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت حج عربستان، امسال ۶ فرودگاه این کشور برای پذیرش زائران حج تمتع آماده شده است اما بیش از ۷۰ درصد آنان از طریق دو فرودگاه مدینه و جده وارد عربستان می‌شوند. فرودگاه‌های طائف، ریاض، الدمام و یبنع نیز در کنار مرزهای دریایی و زمینی عربستان، در این ایام پذیرای زائران حج تمتع کشورهای مختلف است.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر، آسمان عربستان به دلیل تشرف میلیونی زائران حج تمتع پر ترددترین آسمان شناخته شده است و برای انتقال یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر خارجی حج تمتع سال جاری، ۷۷۰ پرواز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سعودی‌ها تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف (حدود نیمی از کل زائران) به حج تمتع مشرف شده‌اند و روند تشرف زائران به مکه مکرمه و مدینه منوره تا هفته آینده ادامه دارد.

حدود یک میلیون نفر از زائران خارجی حج تمتع هم اکنون در مکه مکرمه بسر می برند و ۳۰۰ هزار تن دیگر در حال زیارت اماکن مقدس در مدینه شهر پیامبر هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.