Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47307
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2023 - 11:38 |

نگرانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از فقر و بی‌کاری در افغانستان

نگرانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از فقر و بی‌کاری در افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی گفته است که شمار بی‌کاران در دو سال پسین در افغانستان به‌گونه‌ی چشم‌گیری افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این نهاد از بقیه سازمان‌های امدادرسان و جامعه جهانی خواسته است تا با سرمایه‌گذاری در افغانستان، زمینه کار را برای شهروندان این کشور فراهم بسازند.

براساس این گزارش، افراد دارای معلولیت در افغانستان از آسیب‌پذیرترین قشر به شمار می‌روند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از هر تصمیمی که خانواده‌های افغان را قادر می‌سازد تا بهتر با شرایط وخیم اقتصادی کنار بیایند، استقبال می‌کند و از جامعه جهانی و سازمان‌های توسعه‌ای می‌خواهد که سرمایه‌گذاری در افغانستان را از سر بگیرند تا از بدترشدن وضعیت جلوگیری کنند.»

دریا خان بهیر، آگاه مسایل اقتصادی، به طلوع‌نیوز گفت: «بخش کلان از این کمک‌ها ضرورت است تا بالای پروژه‌های کلان زیربنایی و اقتصادی به مصرف برسد تا زمینه کار و اشتغال را برای مردم مساعد بسازد تا مشکلات اقتصادی مردم کاهش پیدا کند.»

در همین حال، شماری از باشندگان پایتخت از امارت اسلامی و نهادهای امدادرسان می‌خواهند که زمینه کار را برای شان فراهم بسازند.

سیف الله، باشنده کابل، گفت: «امارت اسلامی کارها را زیاد کند. برای غریب‌ها زمینه کار را مساعد بسازد.»

عبداقهار یکی دیگر از باشندگان کابل، گفت: «اگر نان چاشت شان باشد، به نام شب شان بند می‌مانم که از کجا کنم. اگر نان شب شان پیدا می‌شود به چای صبح شان بند می‌مانم.»

وزارت اقتصاد حکومت سرپرست می‌گوید که برای کاهش فقر در کشور نیاز است تا در پروژه‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری شود.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد، گفت: «به هر میزان که زیربناهای اقتصادی افغانستان تقویت شود، به همان میزان ما بر فقر غلبه پیدا می‌کنیم و تلاش ما این است که کمک‌های جامعه جهانی به طرف پروژه‌های زیربنایی و انکشافی سوق‌‌ داده شود.»

در بخشی از گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است که نزدیک به بیست میلیون تن در افغانستان که ۴۴ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد به عذای کافی دسترسی ندارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.