Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ جوزا , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47492
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 23 ژوئن 2023 - 12:10 |

وزارت زراعت: از سازمان ملل تقاضای همکاری داریم

وزارت زراعت: از سازمان ملل تقاضای همکاری داریم

عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از رییس سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد در افغانستان خواسته است تا سازمان ملل در بخش کشاورزی با افغانستان همکاری کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ آقای عمری در این دیدار گفته است که نیاز است تا در زمینه ساخت کانال‌های آبیاری، توزیع تخم‌های اصلاح‌شده و ساخت فابریکه‌های پروسس لبنیات توجه بیش‌تر شود.

اتاق زراعت و مالداری می‌گوید که نزدیک به هشتاد درصد از شهروندان کشور در بخش کشاورزی سرگرم کار استند و سرمایه‌گذاری در این بخش در رشد اقتصادی اثرگذار است.

وسیم صافی، رییس عامل اتاق زراعت و مالداری، گفت: «چرخش اقتصادی کشور و همچنان ستون فقرات کشور متکی به زراعت و مالداری است. اگر ما بخش زراعت را حمایت می‌کنیم، تقریبا هشتاد درصد مردم را حمایت کردیم.»

میرویس حاجی‌زاده، معاون اتاق زراعت و مالداری، گفت: «در این اواخر سیلاب‌های شدید، ژاله و در ضمن هجوم ملخ‌ها افغانستان را بیش‌تر متضرر ساخته است. سرپرست وزارت زراعت تقاضای شان این باشد که به دهاقین کمک کند.»

در همین، حال شماری از کشاورزان در کشور می‌گویند که فرآورده‌های کشاورزی شان در مقایسه با سال‌های پیش کاهش یافته و وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و نهادهای مسوول باید در این بخش توجه بیش‌تری کنند.

محمد علم، کشاورز، گفت: «یک رقم مرض حاصلات گندم را گرفته، مثلی آدم را زردی می‌گیرد. بیخی دانه گندم را خشک کرده است.»

عبدالفتاح، کشاورز دیگر می‌گوید: «هیچ کمکی تا حال نشده است. نه کود کیمیاوی و نه تخم‌های اصلاح شده کمک شده. خود ما خریداری می‌کنیم.»

پیش از این وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که مجتمع‌های زراعتی در چهار زون کشور از بهر فراهم‌سازی سهولت‌ها به کشاورزان ایجاد خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.