Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ ثور , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47941
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 11 جولای 2023 - 10:35 |

افغانستان: فعالیت کمیته بین‌المللی نجات گسترش یابد

افغانستان: فعالیت کمیته بین‌المللی نجات گسترش یابد

سرپرست وزارت امور مهاجرین حکومت افغانستان طی دیدار با مسئول بخش مصونیت کمیته بین‌المللی نجات، خواستار گسترش فعالیت‌های این کمیته در افغانستان شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر مطبوعاتی وزارت مهاجرین حکومت افغانستان اظهار داشت «محمد اجمل ویار» سرپرست کفیل وزارت امور مهاجرین حکومت این کشور با «کنیفن موریتی» مسئول بخش مصونیت کمیته بین‌المللی نجات در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

موریتی در این دیدار ضمن اطلاع رسانه درباره فعالیت کمیته بین‌المللی نجات اظهار داشت برنامه‌های این کمیته علاوه برای خانواده‌های آسیب‌پذیر نیازمند در چهار ولایت افغانستان متمرکز است و با حکومت کابل هماهنگ خواهد شد.

سرپرست وزارت مهاجرین حکومت افغانستان ضمن قدردانی از کارکردهای کمیته بین‌المللی نجات تأکید کرد این کمیته با افراد آسیب پذیر به ویژه در مناطق دور دست افغانستان همکاری کند.

قرار است به زودی تفاهمنامه همکاری میان وزارت امور مهاجرین حکومت افغانستان و کمیته بین‌المللی نجات در جهت کمک رسانی در ولایت‌های خوست، هرات، ننگرهار و لغمان به امضا برسد.

کمیته‌ بین‌المللی نجات پیش از این اعلام کرده بود با وجود درگیری و آوارگی در اوکراین، جهان نباید بحران افغانستان را فراموش کند.

جامعه جهانی باید از این فرصت در افغانستان برای جلوگیری از قحطی، نجات جان افراد و پایان‌دادن به شرایط پیشِ‌روی زنان و دختران استفاده کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.