Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47726
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 02 جولای 2023 - 9:32 |

برنامه جهانی غذا: بودجه کمک به مردم افغانستان روبه‌اتمام است

برنامه جهانی غذا: بودجه کمک به مردم افغانستان روبه‌اتمام است

رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرد که بودجه تامین مواد غذایی برای مردم این کشور تا پایان ماه اکتبر به اتمام می رسد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «هسیائو وی لی» رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرد: ۵ میلیون نفر هستند که می‌ توانیم برای چند ماه دیگر به آنها کمک کنیم، اما پس از آن دارای منابع مالی نخواهیم بود. فکر می‌ کنم این موضوع فوریت وضعیت ما را نشان می‌ دهد.

بر اساس برآوردهای برنامه جهانی غذا، از بودجه جاری و کمک‌ های مالی وعده داده شده توسط کشورهای کمک کننده در ماه های آینده، کاهش کمک‌ های غذایی از ماه آگوست شروع می‌ شود، در سپتامبر بیشتر کاهش می‌ یابد و در اکتبر متوقف می شود.

سازمان ملل متحد قبلاً مجبور شده بود بودجه طرح کمک های بشردوستانه خود را کاهش دهد، زیرا کمک کنندگان از مواضع خود عقب نشینی کردند. مقامات بین‌ المللی می‌ گویند که کاهش کمک ها تا حدی به دلیل بحران‌ های جهانی و فشار بر بودجه دولت هاست و محدودیت‌ ها بر زنان (در افغانستان) نیز در این خصوص مطرح است.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، حدود ۱۵ میلیون افغان در خطر کمبود مواد غذایی به کمک نیاز دارند.

«هسیائو وی لی» در ادامه افزود که برنامه جهانی غذا به یک میلیارد دلار برای ارائه کمک‌ های غذایی و اجرای پروژه های برنامه ریزی شده نیاز دارد.

«وی لی» گفته است که کشورهای کمک کننده نگران محدودیت‌ های اعمال شده بر زنان در افغانستان هستند، اما افزود که حدود نیمی از نیازمندان برنامه جهانی غذا زنان و دختران هستند و این سازمان همچنان می‌تواند به زنان رسیدگی کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.