Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48011
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 15 جولای 2023 - 12:25 |

سفارت کابل در جاکارتا برنامه‌هایش را با کابل تراز کرد

سفارت کابل در جاکارتا برنامه‌هایش را با کابل تراز کرد

وزارت خارجه افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیئتی از کابل در سفر به اندونزی دستورات لازم را به دیپلمات‌های مستقر در جاکارتا ابلاغ کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «مغفورالله شهاب»، معاون دفتر سیاسی وزارت خارجه افغانستان در رأس هیئتی برای بازدید و ارزیابی فعالیت سفارت این کشور در اندونزی به جاکارتا سفر کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، این سفر به منظور تقویت و شفافیت امور سیاسی و اقتصادی و نیز ابلاغ دستورات لازم به دیپلمات‌های مستقر در سفارتخانه صورت گرفت.

اطلاعیه می‌افزاید: این هیئت در زمینه تقویت و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه با برخی از علما، سیاستمداران و تجار اندونزی نیز دیدار و گفتگو کرد.

کشور افغانستان , کشور اندونزی ,

معاون دفتر سیاسی وزارت خارجه افغانستان همچنین در این سفر با سفرای کشورهای سریلانکا، بنگلادش و سنگاپور دیدار کرد و در مورد مسائلی همچون ممنوعیت کشت و قاچاق مواد مخدر، درمان معتادان و ایجاد امنیت در منطقه گفتگو کردند.

افزایش صادرات، تقویت ثبات پولی، روابط حسنه با همسایگان، تسهیلات ترانزیتی و سایر فرصت‌های به وجود آمده در منطقه از دیگر موضوعات مورد بحث و گفتگو در این دیدارها عنوان شده است.

سفرا و نمایندگان کشورها نیز خواستار بهبود و تقویت روابط منطقه‌ای به نفع مردم همه کشورها شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.