Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48346
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 30 جولای 2023 - 12:07 |

سفر امیرخان متقی به دوحه برای دیدار با مقام‌های امریکایی

سفر امیرخان متقی به دوحه برای دیدار با مقام‌های امریکایی

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در راس هیاتی از بهر دیدار با نمایندگان امریکایی راهی دوحه شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، حافظ ضیاءاحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه در توییتی می‌گوید که سرپرست این وزارت درباره تحریم‌ها، بیرون شدن نام مقام‌های حکومت سرپرست از لیست سیاه و نقض حریم هوایی کشور با نمایندگان امریکایی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته آقای تکل، در این سفر هیات امارت اسلامی با برخی از مقام‌های دولت قطر و نمایندگان خارجی مستقر در قطر درباره روابط دوجانبه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

احمد خان اندر، آگاه روابط بین‌الملل گفت: «ما امیدوار هستیم که این دیدار برای جلوگیری از وضعیت بشری و توجه به وضعیت کنونی افغانستان دست آورد خوب داشته باشد.»

از سویی هم، برخی از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که احتمال دارد نمایندگان ویژه ایالات متحده در دیدار با مقام‌های امارت اسلامی، خواهان تغییر در سیاست‌های حکومت سرپرست شوند.

واحد فقیری، آگاه روابط بین‌الملل در این باره به طلوع‌نیوز گفت: «هدف اصلی من که فکر می‌کنم هشدار امریکا به طالبان است و به طالبان بگویند تا به پالیسی خود اصلاحات بیاورد.»

پیش از این، وزارت خارجه امریکا گفته است که دیدار نمایندگان امریکا با مقام‌های حکومت سرپرست در دوحه نشان‌‌دهنده تغییر در سیاست امریکا در قبال امارت اسلامی نخواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.