Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ ثور , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47856
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 07 جولای 2023 - 9:04 |

واکنش طالبان به اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان

واکنش طالبان به اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان

معاون سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان اظهارات اخیر وزارت دفاع پاکستان مبنی بر اینکه این کشور به دلیل همسایگی با افغانستان با تهدیدات امنیتی روبه رو است را بی‌اساس خواند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، خواجه محمدآصف، وزیر دفاع پاکستان در دیدار اخیرش با همتای تاجیکستانی خود گفته بود پاکستان و تاجیکستان به دلیل همسایگی با افغانستان با تهدیدات امنیتی یکسان روبرو هستند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان این اظهارات را بی‌اساس خواند و تأکید کرد از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه دیگر کشورها نیست.

کریمی گفت: به جای اینکه نگرانی‌های بی‌جا و بدون اسناد مطرح شود، باید روی گسترش روابط دیپلماتیک، تجارت و اقتصاد کار شود تا در منطقه استحکام به میان آید و نگرانی‌ها حل شود. امارت اسلامی بارها گفته که افغانستان مصون است و از خاک این کشور تهدیدی متوجه کشورهای دیگر نیست.

صادق شینواری، کارشناس مسائل سیاسی دراین‌باره می‌گوید، پاکستان با چنین اظهاراتی برای تأمین منافع خود در افغانستان تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: پاکستان در برابر افغانستان همیشه سیاست دوگانه را تعقیب کرده و حالا هم از این موضوع بهره‌برداری سیاسی و اقتصادی می‌کند که گویا وضعیت امنیتی در افغانستان خراب است و تهدیدی متوجه پاکستان است تا توجه کشورهای منطقه را جلب کند و از انزوای سیاسی و اقتصادی خودش خارج شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.