Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48631
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 آگوست 2023 - 9:10 |

آمار خودکشی در آمریکا رکورد زد

آمار خودکشی در آمریکا رکورد زد

آمارها و ارقام رسمی نشان می‌دهند نرخ خودکشی در ایالات متحده آمریکا رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، شمار کسانی که در سال گذشته در ایالات متحده آمریکا بر اثر خودکشی جانشان را از دست دادند به بالاترین رقم طی سال‌های اخیر رسیده است.

رسانه‌های آمریکا بر مبنای داده‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها گزارش داده‌اند در سال ۲۰۲۲ میلادی دست‌کم ۴۹۴۴۹ نفر جانشان را بر اثر آسیب به خود از دست داده‌اند. این رقم معادل مرگ ۱۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

نرخ خودکشی در آمریکا در سال ۲۰۲۱ روند جهشی به  خود گرفت. این موضوع معادل تغییر روندی دو ساله بود. با افزایش نرخ خودکشی در سال ۲۰۲۲ رکورد سال ۲۰۱۸ شکسته شد.

نرخ خودکشی در سال گذشته – ۱۴٫۹ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر – پنج درصد بیشتر از رکورد قبلی در سال ۲۰۱۸ است که ۱۴٫۲ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بود و نشان دهنده یک جهش درصدی در طول دو سال است.

دکتر دبرا هوری، مقام ارشد پزشکی مرکز پیشگیری از بیماری‌ها در یکی از قسمت‌های «گزارش‌های رادیویی دکتر» SiriusXM که پنجشنبه پخش شد، گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که بدانیم این افزایش‌ها را برای سال‌های بسیار زیادی شاهد بوده‌ایم. در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش جزئی وجود داشت، اما واقعاً در ۱۵ سال گذشته، ما در این مسیر بوده‌ایم.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.