Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48399
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 02 آگوست 2023 - 11:38 |

ایجاد محدودیت‌های تازه‌ برای صدور گذرنامه توسط مقامات

ایجاد محدودیت‌های تازه‌ برای صدور گذرنامه توسط مقامات

حکومت سرپرست محدودیت‌های تازه‌ای برای صدور گذرنامه وضع کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از ایندیپندنت، «عبدالمتین قانع»، سخنگوی وزارت داخله طالبان از وضع محدودیت‌های تازه برای صدور گذرنامه برای شهروندان کشور خبر داده است.

او در توئیتر خود نوشت که برای افراد بدهکار، ممنوع‌الخروج، کودکان بی‌سرپرست و بدون وکیل قانونی و افرادی که در دادگاه‌های این گروه محکوم شده‌اند، گذرنامه صادر نخواهد شد.

به گفته او، برای کسانی که بدهی پرداخت‌نشده یا تعهدات دیگری به اداره‌های طالبان داشته باشند، متهمان و محکومان پرونده‌های مدنی و مالی در دادگاه‌های طالبان و افرادی که طبق اطلاعات موجود در سیستم انگشت‌نگاری، ممنوع‌الخروج بودن آن‌ها تأیید شود، گذرنامه صادر نمی‌شود.

هر چند فعالیت اداره گذرنامه در کابل و استان‌های دیگر از سر گرفته شده است، اما روند صدور گذرنامه بسیار کند انجام می‌شود. شماری از شهروندان افغانستان بیش از یک سال در نوبت دریافت گذرنامه بوده‌اند، اما هنوز گذرنامه آنان صادر نشده است.

طالبان طی حدود دو سال گذشته که قدرت را در کابل قبضه کرده است، همچنان به بسیاری از وعده‌های خود بویژه تشکیل حکومت همه شمول عمل نکرده است و همین موضوع باعث شده تا حاکمیت این گروه در افغانستان هنوز در سطح بین‌المللی مورد پذیرش و به رسمیت شناخته نشود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.