Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48671
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 آگوست 2023 - 11:35 |

بررسی اوضاع افغانستان در نشست C5+1 در شهر آستانه

بررسی اوضاع افغانستان در نشست C5+1 در شهر آستانه

در نشست C5+1 فیصله کرده‌اند تا همه‌ی کشورهای منطقه و فرامنطقه از ثبات، ایجاد حکومت فراگیر و پیکار در برابر هراس‌افگنی در افغانستان پشتیبانی کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه امریکا در یک خبرنامه‌ی مشترک گفته است که نمایندگان امریکا و پنج کشور آسیای مرکزی در نشست C5+1 فیصله کرده‌اند تا همه‌ی کشورهای منطقه و فرامنطقه از ثبات، ایجاد حکومت فراگیر و پیکار در برابر هراس‌افگنی در افغانستان پشتیبانی کنند.

اشتراک کنندگان این نشست که در اواخر ماه جولای در شهر آستانه قزاقستان گرد هم آمده بودند، بر رعایت حقوق بشری، امنیت و خودکفایی افغانستان تاکید کرده‌اند.

اشتراک کنندگان این نشست گفته‌اند که از مبدل شدن خاک افغانستان به پناهگاه امن هراس‌افگنان باید جلوگیری شود و نیاز است در برابر تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور نیز پیکار صورت گیرد.

بربنیاد خبرنامه وزارت خارجه امریکا، بحران بشری افغانستان نیز از سوی اشتراک کنندگان نگران کننده خوانده شده و روی یک اقدام قوی و هماهنگ برای رسیدگی به بحران روان در این کشور تاکید شده است.

این نشست به تاریخ بیست‌وهفتم ماه گذشته میلادی (جولای) میان نمایندگان امریکا، ازبیکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قیرقیزستان و ترکمنستان در شهر آستانه قزاقستان برگزار شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.