Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48824
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 20 آگوست 2023 - 11:52 |

حنفی: امارت اسلامی بیش از ۴۰۰ هزار نیروی امنیتی دارد

حنفی: امارت اسلامی بیش از ۴۰۰ هزار نیروی امنیتی دارد

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس الوزرا اعلام کرده است که امارت اسلامی در تشیکلات خود در چارچوب سه ارگان امنیتی، وزارت های دفاع و داخله و استخبارات بیش از چهار صد هزار نیروی امنیتی دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای حنفی این مطلب را در مراسم تجلیل از یکصد و چهارمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از بریتانیا بیان کرد.

او تاکید کرد که امارت اسلامی با همه کشور های منطقه جهان روابط حسنه می‌خواهد، اما نمی‌گذارد در امور داخلی افغانستان مداخله صورت گیرد.

آقای حنفی گفت: «ما نمی‌خواهیم در امور داخلی هیچ یکی از کشورها مداخله کنیم. البته احترام و روابط از دو جانب می‌باشد. اگر کسی مداخله کند در آن صورت ما این را حق خود می‌دانیم که بالمثل جواب بدهیم.»

در همین حال، سرپرست وزارت دفاع ملی اطمینان داد که امارت اسلامی با تمام قوت تلاش می‌کند تا افغانستان دوباره به سمت جنگ، نا امنی و تاریکی نرود. محمد یعقوب مجاهد ابراز امیدواری کرد که صلح وثبات و نظام حاکم در کشور دوامدار باشد.

در این مراسم، معاون سیاسی رییس الوزرا گفت که امارت اسلامی، افغانستان را در میدان سیاسی همتای کشورهای جهان می‌سازد و از نگاه اقتصادی نیز به خودکفایی می‌رساند. به گفته مولوی عبدالکبیر، جهان جز تعامل با امارت اسلامی راه دیگر ندارد.

او گفت: «سیاست جهان به سوی مثبت روان است. جهان حالا می‌کوشد دست تعامل به سوی امارت اسلامی دراز کند زیرا جهان این را درک می‌کند که بدون تعامل با امارت اسلامی، راه حل دیگری وجود ندارد. امنیت جهان و منطقه به امنیت افغانستان وابسته است. اگر جهان این را می‌خواهد که افغانستان امن باشد و به آنها از افغانستان ضرر نرسد، این کار را امارت اسلامی انجام داده است و می‌تواند انجام دهد.»

دراین میان سرپرست وزارت امور داخله گفت که امارت اسلامی به تعهداتی که در دوحه کرده بود، پایبند مانده است اما جهانیان به بهانه‌های مختلف و مشکلاتی که در داخل کشورهای خودشان وجود دارد، برای افغان‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.

سراج الدین حقانی گفت: «جهان دیگر با افغان‌ها بدمعاشی و زورآزمایی نکند، بلکه تعامل نیک را اختیار نماید.»

سرپرست وزارت خارجه هم با انتقاد از حکومت پسا استعمار انگلیس گفت کسی ‌که در کسب آزادی قربانی داد، صاحب اقتدار نشد، افغانستان به سوی بی‌ دینی رفت و هرچند در ظاهر آزاد، اما از لحاظ فکری بازهم زیر تاثیر بیگانگان بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.