Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48499
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 06 آگوست 2023 - 12:23 |

ستانکزی: افغانستان نمی‌تواند بدون تعلیم و تحصیل پیشرفت کند

ستانکزی: افغانستان نمی‌تواند بدون تعلیم و تحصیل پیشرفت کند

معین سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست می‌گوید که بدون تعلیم و تحصیل افغانستان نمی‌تواند به پیشرفت و ترقی دست یابد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شیرمحمد عباس ستانکزی طی نشستی در کابل از وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف خواسته است که به اصل توجه جدی داشته باشند وسهولت‌های لازم را در زمینه تعلیم و تحصیل در کشور ایجاد کنند.

آقای ستانکزی تأکید کرده که در طول سال‎‌‌های جنگ، افغانستان در سکتور آموزش، صحت و زراعت نسبت به کشورهای منطقه عقب مانده و اکنون که فضای امن بوجود آمده نیاز است تا حکومت و نهاد‌های بین‌المللی در این بخش توجه بیشتر نمایند.

آقای ستانکزی در این مورد گفته است: «می‌دانم که وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف به این مسأله (تعلیم و تحصیل) توجه دارند و می‌خواهم که بیشتر متوجه باشند و همین‌گونه موسسات و انجوها که از بیرون می‌آیند، توجه آنان را نیز می‌خواهم که با این وزارت‌ها بسیار کمک کنند که امکانات را مهیا بسازند تا به اولادهای این وطن زمینه تعلیم و تربیه برابر شود.»

در همین حال، او افزوده است که جزایر قدرت در افغانستان از بین رفته و نظام واحد بوجود آمده است. به گفته ستانکزی، از فضای بوجوده آمده باید برای رشد و ترقی کشور استفاده مؤثر صورت گیرد.

او افزود: «امروز در افغانستان جزایر قدرت وجود ندارد، حکومت یک حکومت است و مرکز بالای تمام جغرافیای افغانستان مکمل از نگاه سیاسی و امنیتی تسلط دارد.»

از سویی هم، در پایان این برنامه تفاهمنامه‌های همکاری میان مسوولان امارت اسلامی و یکی از موسسات داخلی در بخش‌های تعلیمی، صحت و زراعت به امضا رسید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.