Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48434
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 03 آگوست 2023 - 12:24 |

سفر هیأت تجاری کشور به قزاقستان

سفر هیأت تجاری کشور به قزاقستان

هیأتی تجاری کشورمان به ریاست وزیر صنعت و تجارت برای شرکت در نشست تجاری «افغانستان-قزاقستان» و برپایی نمایشگاه کالاهای افغانستانی وارد آستانه شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، هیأتی تجاری افغانستان به ریاست «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت طالبان برای شرکت در نشست تجاری «افغانستان-قزاقستان» و برگزاری نمایشگاهی از کالاهای افغانستانی در شهر «آستانه» وارد این کشور شد.

هیئت افغانستانی شامل رئیس بانک مرکزی افغانستان، نمایندگان بانک‌های بزرگ خصوصی، شرکت انرژی «DABS»، شرکت مخابراتی افغان تلکام، اتاق محصولات زراعتی و دامپروری و اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می‌باشد. علاوه بر این، نمایندگانی از شرکت‌های کشاورزی، دارویی، صنعتی، حمل و نقل و لجستیک، مهندسی و نساجی در این مجمع حضور خواهند یافت.

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است مذاکراتی بین شرکت‌های قزاق و افغان و بازرگانان دو کشور انجام شود و در نهایت در ۳ آگوست (۱۲ مردادماه) مجمع تجاری «افغانستان-قزاقستان» رسما برگزار شود. همچنین در ۴ آگوست (۱۳ مردادماه) نیز نمایشگاهی از کالاهای افغانستانی در «آستانه» افتتاح خواهد شد.

قرار است در این نمایشگاه محصولات غذایی، ظروف مسی، سنگ مرمر، فرش، جواهرات و بسیاری از محصولات سنتی دیگر  از افغانستان به نمایش گذاشته شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.