Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48710
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 آگوست 2023 - 10:50 |

شورای پناهندگان ناروی: مردم افغانستان برای جلوگیری از فاجعه به راه حل‌های پایدار نیاز دارند

نیل ترنر، رئیس بخش افغانستان شورای پناهندگان ناروی در بیانیه‌ای به مناسبت دوسالگی حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان تاکید کرده است که مردم این کشور برای جلوگیری از فاجعه به راه حل های پایدار نیاز دارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این بیانیه که از سوی شورای پناهندگان ناروی منتشر شد، ترنر گفت: «دو سال پس از تغییر مقامات در افغانستان یک تراژدی انسانی در حال رخ دادن است. این وضعیت به دلیل ترکیبی ویرانگر از ناامنی غذایی و تغییرات اقلیمی، کاهش تمویل، محدودیت‌های عملیاتی و فقدان تعامل موثر دیپلماتیک است.»

آقای ترنر گفت که ۱۵.۳ میلیون افغان از نا امنی غذایی رنج می‌برند و در حالی که سال از نصف گذشته است، طرح واکنش بشردوستانه که بیش از ۲۱ میلیون نفر را دربر می‌گیرد، کمتر از ۲۵ درصد تامین مالی شده است.

ترنر گفت: «مردم افغانستان برای پایان دادن به بحران انسانی به راه حل های پایدار درازمدت نیاز دارند. این باید شامل تلاش برای ارتقای ثبات اقتصادی بیشتر از جمله یک بخش بانکی کارآمد و اتصال به سیستم مالی بین‌المللی باشد. بدون پیشرفت در اقتصاد، از جمله از سرگیری کمک‌های توسعه‌ای بلند مدت، راه حل های پایدار هرگز به دست نمی آیند.»

رئیس بخش افغانستان شورای پناهندگان ناروی از مقامات در افغانستان خواست که به تعهدات خود در قبال همه مردم، از جمله امکان دسترسی بدون مانع و اصولی بشردوستانه و آموزش برای زنان و دختران، پایبند باشند.

ترنر افزود: «علاوه بر این، شورای پناهندگان ناروی از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که کمک مالی بشردوستانه را برای حل بحران و افزایش تعامل دیپلوماتیک برای یافتن راه‌های سازنده رو به جلو برای افغانستان، در حالی که زندگی و آینده مردم به آن بستگی دارد، حفظ کند.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.