Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48392
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 02 آگوست 2023 - 9:20 |

فشار سیاسی هیات آمریکایی بر طالبان در نشست دوحه

فشار سیاسی هیات آمریکایی بر طالبان در نشست دوحه

منابع خبری از فشار سیاسی هیات آمریکایی بر طالبان در نشست قطر خبر داده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از فرانس۲۴؛ بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، مقامات ایالات متحده با نمایندگان طالبان روز دوشنبه در دوحه ملاقات کردند؛ هیات آمریکایی در این نشست بر لزوم حفظ حقوق زنان تاکید کرده و در این رابطه به هیات طالبان فشار وارد کرده است.

هیئت آمریکایی در گفتگوهای پایتخت قطر نگرانی عمیق خود را در مورد بحران انسانی و نیاز به ادامه حمایت از سازمان‌های کمک‌رسان و نهادهای سازمان ملل متحد که کمک‌های منطبق بر اصول بشردوستانه را ارائه می‌کنند در افغانستان ابراز کرد. شرکت کنندگان – از جمله توماس وست نماینده ویژه ایالات متحده و رینا امیری نماینده ویژه برای زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان و همچنین کارن دکر، رئیس هیأت ایالات متحده در افغانستان – نگرانی شدید خود را در مورد  حدود اعمال دینی، بازداشت ها، سرکوب رسانه ها ابراز کردند».

وزارت خارجه افغانستان در این بیانیه نامی از اعضای هیات طالبان نبرده و از آنها تنها با عنوان مقام بلندپایه یاد کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: هیئت آمریکایی در دوحه از طالبان خواسته است تا سیاست‌های مسبب بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در افغانستان، به‌ویژه برای زنان، دختران و جوامع آسیب‌پذیر را تغییر دهند. همچنین آمریکا از خواسته های مردم افغانستان برای احترام به حقوق آنها و صدای آنها برای شکل دادن به آینده کشور ابراز حمایت کرده است.

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شهروندان آمریکایی بازداشت شده در افغانستان شده است. آمریکا همچنین از کاهش شدید کشت تریاک و همچنین استفاده از خاک افغانستان برای حمله به منافع این کشور نیز خبر داده است.

گفتنی است از مرداد سال ۱۴۰۰ که طالبان در افغانستان به قدرت رسید، زنان و دختران با مشکلات زیادی از جمله ممنوعیت تحصیل و کار مواجه شده و طالبان در جدیدترین دستور خود همه سالن‌های زیبایی را نیز بسته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.