Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 49004
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 28 آگوست 2023 - 16:07 |

ندیم: برای رسیدن به خودکفایی، به کادر های مسلکی نیاز داریم

ندیم: برای رسیدن به خودکفایی، به کادر های مسلکی نیاز داریم

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفته است که افغانستان به کادرهای مسلکی نیاز دارد زیرا افراد تحصیل یافته و با استعداد کشور را از وابستگی نجات می‌دهند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ندا محمد ندیم در یک نشست مردمی در ولایت ارزگان گفت که کشور زمانی به ثبات می‌رسد که آگاهی مردم بلند برده شود و این مسئولیت مراکز آموزش دینی و علوم عصری است تا کشور را در مسیر رشد علمی قرار دهند.

آقای ندیم گفت: «وزارت‌های تحصیلات عالی، معارف، امر بالمعروف و اوقاف همه ادارات علمی اند. اگر این ادارات متوجه شوند و علم را در کشور ترویج دهند، این نسبت به هر چیز دیگر مؤثر تر می‌باشد.»

سرپرست وزارت تحصیلات عالی همچنان تاکید کرد که به هدف تامین امنیت مطمین در کشور حدود شرعی تطبیق شود و امارت اسلامی هم در این مورد جدی است.

شماری از استادان پوهنتون در ولایت ارزگان اما خواهان توجه بیشتر وزارت تحصیلات عالی بر مراکز تحصیلی این ولایت شدند و گفتند که حکومت باید حقوق اساسی مردم را تامین و عدالت را برقرار کند.

راز محمد ستوری، استاد پوهنتون گفت: «یکی از مشکلات، موضوع زمین پوهنتون ارزگان است که بسیار مهم است و از مدت ها قبل باقی است. از سال ۱۳۹۳ یعنی ۹ سال می‌شود که تثبیت نشده است.»

سمیع الله، باشنده ولایت ارزگان گفت: «جوانان را تشویق کنند، گروه های ادبی تشکیل دهند، برنامه هایی برگزار گردد که جوانان تشویق شوند به تحصیل شان ادامه دهند.»

ارزگان یکی از ولایت های محروم کشور است که در بیست سال گذشته درگیر جنگ بوده است و باشندگان آن هم از آموزش محروم مانده اند، از این رو نیاز است تا در بخش معارف و تحصیلات عالی در این ولایت توجه جدی شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.