Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48860
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 22 آگوست 2023 - 10:42 |

«هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان» در اندونیزیا برگزار شد

«هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان» در اندونیزیا برگزار شد

«هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان» روی اعتماد سازی و بررسی چالش‌های جاری در افغانستان در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا، برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان» روی اعتماد سازی و بررسی چالش‌های جاری در افغانستان در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا، برگزار شد. این نشست در ادامه تلاش‌ها به منظور سیاست تعامل با امارت اسلامی روز گذشته (یکشنبه، ۲۹ اسد) پشت درهای بسته برگزار شد.

شماری از دیپلومات‌ها از کشورهای خارجی و اتحادیه اروپا با ۳۰ نماینده از جامعه مدنی و سیاسی افغانستان در این نشست حضور یافته بودند.

دیپلوماتان جاپان، مالیزیا، اندونیزیا، بلجیم، سویدن، کانادا، آسترالیا، ناروی، اتحادیه اروپا و بانک جهانی با نمایندگان افغان در این نشست گفتگو کردند.

سلطان برکات، رییس مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه انستیتوت دوحه، گفته است: «دراین نشست، درباره اعتماد سازی و بررسی چالش‌های جاری در افغانستان و اقدامات بالقوه اعتماد سازی بحث شد، این نشست در ادامه تلاش‌ها در راستای سیاست تعامل با امارت اسلامی برگزار شده بود.»

بربنیاد گزارش‌ها، فاروق اعظم، مشاور وزارت انرژی و آب از سوی امارت اسلامی در این نشست حضور یافته بود.

برخی از چهره‌های سیاسی ومدنی به ‌شمول عمرصمد، سفير سابق افغانستان در فرانسه در این نشست شرکت کرده‌ بودند.

از سویی هم، مسوولین اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری در شانزدهمین نشست تاجران جنوب آسیا درشهرکونمینگ چین اشتراک کردند و خواهان سرمایه‌گذاری کشورها در افغانستان شدند.

در این نشست، ریيس عمومی اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری، سرپرست ریاست هیئت عامل و مسوول روابط بین‌الملل این اتاق در نشست مشورتی کشورهای عضو سازمان سارک اشتراک و در رابطه به چالش‌های عمده کشو‌رهای عضو سارک و شناسایی راه‌های حل آن بحث و گفتگو کردند.

نشست تجاری جنوب آسیا نیز درهفته گذشته از سوی چین برگزارشده بود که اشتراک کنندگان پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان از جمله مدیریت آب، تولید برق، میکانیزه شدن زراعت، استخراج معادن و معیاری سازی خدمات صحی بحث کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.