Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ ثور , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48818
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 آگوست 2023 - 9:31 |

ژاپن بالاترین افزایش حقوق طی ۴۵ سال گذشته را تصویب کرد

ژاپن بالاترین افزایش حقوق طی ۴۵ سال گذشته را تصویب کرد

ژاپن قصد دارد بزرگترین افزایش در حداقل دستمزد طی حدود ۴۵ سال گذشته را در زمانی که قدرت خرید مصرف کنندگان به دلیل تورم بالا رو به کاهش است، اعمال کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از العربی الجدید، وزارت کار ژاپن اعلام کرده استان‌های این کشور حداقل دستمزد را برای سال مالی جاری به طور متوسط ​​۴۳ ین در ساعت افزایش خواهند داد و به میانگین ۱۰۰۴ ین (۶٫۹۱ دلار) خواهد رسید که از سطح پیشنهادی اخیر توسط کمیسیون دولتی فراتر خواهد رفت.

این افزایش قرار است از اکتبر آینده اعمال شود. توکیو که دارای بزرگترین حداقل دستمزد در ژاپن است، قصد دارد ۴۱ ین دستمزدها را افزایش دهد که این مبلغ به ۱۱۱۳ ین خواهد رسید، در حالی که استان همسایه کاناگاوا پس از افزایش ۴۱ ین، حداقل دستمزد جدید ۱۱۱۲ ین را ثبت خواهد کرد. اوکیناوا که پایین‌ترین سطح دستمزد را دارد، قصد دارد آن را با ۴۳ ین افزایش به ۸۹۶ ین برساند.

تورم همچنان به شدت بر اقتصاد ژاپن تاثیر می گذارد. در حالی که کل درآمدهای پولی برای همه کارگران در ماه ژوئن ۲٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت اما در واقع با تعدیل مربوط به افزایش قیمت، ۱٫۶ درصد کاهش یافت.

عدم هماهنگی دستمزدها با تورم، قدرت خرید مصرف‌کنندگان ژاپنی را کاهش داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.