Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48947
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 26 آگوست 2023 - 8:50 |

کرزی: توسعه افغانستان وابسته به اولویت دادن به دانش و آموزش است

کرزی: توسعه افغانستان وابسته به اولویت دادن به دانش و آموزش است

رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به فرود موفقیت‌آمیز چاندریان-۳ در ماه توسط به رهبری یک دانشمند زن هندی، تأکید کرد توسعه افغانستان وابسته به اولویت دادن به دانش و آموزش است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در پیامی در واکنش به ماموریت فضایی موفقیت‌آمیز چاندریان-۳ هند به ماه به رهبری دانشمند هندی ریتو کریدال شیرواستوا گفت: هند و افغانستان در یک منطقه هستند، اما عامل اصلی توسعه هند توجه آنها به آموزش و علم است.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه پیشرفت و رفاه افغانستان اولویت و توجه به آموزش و دانش است، از طالبان خواست تا به آموزش، توسعه و خودکفایی افغانستان توجه کند و هرچه زودتر درب مدارس و‌ دانشگاه‌ها را به‌روی دختران باز کنند.

کرزی همچنین خواستار اجازه به زنان برای بازگشت به اشتغال شد تا افغانستان نیز بتواند در پرتو علم و دانش گام‌های مهمی به سوی آینده‌ای روشن بردارد.

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز در پیامی به مناسبت سالروز استرداد استقلال افغانستان گفته بود ترقی و آبادی این کشور بدون کسب علم ممکن نیست و از مردم افغانستان خواسته بود در زمینه آموزش فرزندان خود اعم از دختر و پسرا از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نکنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.