Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ ثور , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49297
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 11 سپتامبر 2023 - 13:20 |

افتتاح شفاخانه «طفل و مادر» به هزینه ۲۹۶ میلیون افغانی از سوی بنیاد بیات در کابل

افتتاح شفاخانه «طفل و مادر» به هزینه ۲۹۶ میلیون افغانی از سوی بنیاد بیات در کابل

شفاخانه «طفل و مادر» به‌گونه معیاری از سوی بنیاد بیات در محوطه شفاخانه صحت طفل اندراگاندی در کابل افتتاح و رسماً به وزارت صحت عامه سپرده شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مسوولان بنیاد بیات هدف از ایجاد این شفاخانه را کاهش در ارقام مرگ‌ومیر مادران و کودکان عنوان می‌کنند.

داکتر احسان‌الله بیات، رییس عمومی بنیاد بیات، می‌گوید که بر اساس ارقام وزارت صحت تا کنون سه میلیون طفل و مادر در شفاخانه‌های که از سوی این بنیاد ساخته شده است، تداوی شده‌اند.

آقای احسان‌الله بیات گفته است: «بنیاد بیات امیدوار است که وزارت صحت عامه در قسمت تدارک، پرسونل مسلکی مورد نیاز و سایر ضروریات فعالیت نورمال شفاخانه توجه جدی داشته و خدمات را به مادران، نوزادان نیازمند عرضه نمایند که به ستندردهای منطقه و جهان سازگار باشد.»

آقای بیات افزوده که این بنیاد در تلاش است تا اشخاص و موسسات خیر را جستجو نماید تا در قسمت فراهم‌آوری ماشینری تجهیزات به افغانستان کمک کنند.

قابل ذکر است که این شفاخانه‌ ویژه کودکان و مادران در چهار منزل در مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع به هزینه ۲۹۶ میلیون افغانی مجهز با وسایل مدرن طبی ساخته شده است.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس الوزرا، نیز با ابراز خرسندی گفت: «جا دارد که به مناسبت تکمیل این شفاخانه چهار منزله که تخمیناً به سرمایه‌گذاری ۲۹۶ میلیون افغانی تکمیل شده از بنیاد بیات تشکری نمایم.»

در همین حال، وزارت صحت عامه می‌گوید که مرگ‌ومیر مادران و کودکان نسبت به دوسال پسین در کشور کاهش یافته و تلاش‌ها جریان دارد تا سطح آمار مرگ‌ومیر در نزد کودکان و مادران همچنان پایان یابد.

داکتر قلندر عباد، سرپرست این وزارت گفته است که برنامه‌های روی دست دارند تا خدمات صحی در تمامی ولایت‌ها رسانده شود.

گفتنی است که مقام‌های امارت اسلامی همچنان در کنار قدردانی از کارکردهای بنیاد بیات به خصوص در بخش‌های صحی، اجتماعی و کمک‌های بشری، از سایر سرمایه‌گذاران و تاجران ملی می‌خواهند تا در انکشاف کشور سهیم شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.